זעם בימין: הפגנת השמאל נגד החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן גרמה לסערה גדולה בעקבות העובדה שהמפגינים הניפו מספר רב של הדגלים הפלסטינים. מי שמתח ביקורת על זה הוא חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד), ששוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM ואמר כי שמה שהלך אמש בכיכר רבין "צריך לזעזע כל ישראלי שרואה הפגנה, שבעצם מפגינים נגד קיומה של מדינה יהודית ודמוקרטית".

גולן: איך הבנת את זה?
קרעי: "לא נושמים מאז 1948, נכבה".

גולן: אלה היו שלטים שבאמת נראו שם, אבל בשולי השוליים של ההפגנה
קרעי: "סליחה, שולי השוליים זה לא דגלי אש"ף שנמצאים שם בכל הכיכר, ראיתי מקודם סרטון עם שניים-שלושה דגלי ישראל שהונפו שם, בתוך כמה שניות מישהו כנראה אמר להם להוריד אותם ואתה רואה איך הם מנמיכים את הדגל".

ענת: היו יותר משניים-שלושה דגלים
גולן: מה הבעיה עם דגלי אש"ף שם במהלך ההפגנה, לשיטתך, בעיניך?
קרעי: "דגלי אש"ף הם דגלי אויב".

גולן: אבל אני מזכיר לך שנתניהו עצמו מאחורי אבו מאזן הצטלם עשרות פעמים מאחורי הדגל הפלסטיני הזה, הוא בעצמו דיבר על חלוקת הארץ לשתי מדינות, אז איפה הבעיה?
קרעי: מה זה קשור אחד לשני? כשאתה הולך לרשות אחרת, למדינה אחרת או לא משנה לאן, אתה יכול להצטלם עם הדגלים של אותה מדינה כשאתה נמצא עם אותו ראש רשות, אבל לא במרכז תל אביב בהפגנה. כל הכיכר מלאה דגלים שמתנגדים לקיומנו כמדינה יהודית".

ענת: לא כל, אני מבינה אותך ח"כ קרעי.
גולן: אני לא הצלחתי להבין מה ההבדל בין זה לנתניהו שמצטלם עם דגל אש"ף
קרעי: "נתניהו לא מניף את הדגל הזה אצלו בלשכה".

גולן: להפך, הוא נותן לגיטימציה לדגל כשהוא נפגש עם אבו מאזן, זה לא פחות חמור ממפגין שמחזיק דגל בתל אביב, אם זה חמור.
ענת: ועם עראפת.
קרעי: "הרשות הפלסטינית יש לה את המקום שלה, אף אחד לא מתנגד לרשות הפלסטינית, אנחנו לא שם".

גולן: אבל זה דגל של הרשות הפלסטינית.
קרעי: "בסדר, אבל דגל של הרשות הפלסטינית במרכז תל אביב, בהפגנה נגד הממשלה נגד המדינה עצמה? בוא, זאת לא הפגנה של השמאל הישראלי.

ענת: זה לא נגד הממשלה, זה לא הנושא.
גולן: לא הבנתי, כשנתניהו עם ערפאת ועם אבו מאזן ומאחוריהם יש דגל של הרשות הפלסטינית זה בסדר, וכשמפגינים מחזיקים דגלים במרכז תל אביב זה לא בסדר?
שלמה: "נכון, זה מגוחך".

גולן: אני פשוט לא מצליח להבין את ההבדל, את הטענות שלך.
קרעי: "יש הבדל בין פגישה ברשות אחרת ולא מניף את הדגל כהכרה בו לבין הצהרה ש'אני רוצה שהמדינה שלי תהפוך להיות מדינת אש"ף'. זה מה שקורה שם בכיכר. 'אנחנו לא נושמים מאז 1948', לא טוב להם שיש כאן מדינת יהודית בכלל, אלה האנשים שבאו לשם. לא כולם, אבל אלה שהניפו את הדגלים רוצים לחזור ללפני 1948".

גולן: אלה שהניפו את הדגלים רוצים את הזכויות של הפלסטינים, לכן הם מייצגים שם את העמדה הזאת.
ענת: ההפגנה הייתה נגד הסיפוח ואותם אנשים עם דגלי אש"ף שהם היו חלק קטן, באו להפגין נגד הסיפוח, ערבים ישראלים.
קרעי: "ענת, אני לא חושב שזה היה חלק קטן, היה אפשר לראות את כל הכיכר עם הדגלים האלה, הדגלים צבעו את כל הכיכר. הפגנה נגד הריבונות זה בסדר, אפשר להפגין, אפשר להביע דעה, זה לגיטימי ואנו ניאבק על כך שכל אחד יוכל להביע ולומר את דעתו, אבל להפגין עם דגלי אויב? ראית את ההבדל בצבעים בין ההפגנה בתל אביב להפגנה בעזה? זה נראה כמו הפגנה עזתית. סליחה, זה לא נראה כמו הפגנה של ישראלים מודאגים, עם כל הכבוד".

גולן: יהיה או לא יהיה סיפוח?
קרעי: "תהיה החלת ריבונות, בשביל זה הממשלה הזאת קמה, בין היתר גם בשביל הכאוס הפוליטי והקורונה, אבל תהיה החלת ריבונות".

גולן: זה לא ספין כמו שאמר לפיד?
קרעי: כל הזדמנות שיש לנו אנו לוקחים. מחילים ריבונות על חבלי הארץ שלנו, ארצנו נחלת אבותינו, ואני מאוד מקווה שהשמאל הישראלי לא מזדהה עם ההפגנה הזאת כי זאת הפגנה של הימין הפלסטיני ולא השמאל הישראלי".

ענת: קוראים לזה הזכות להפגין.