ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לירי בנער איאד אלחלאק, ואמר כי "זו טרגדיה, זה אדם עם מוגבלויות - אוטיזם, שנחשד, אנחנו יודעים שלא בצדק, בהיותו מחבל במקום מאוד רגיש. אני יודע שעושים את הבדיקות. כולנו משתתפים בצערה של המשפחה, אני חושב שזה חובק את הציבור הישראלי כולו וגם את ממשלת ישראל כולה".

נתניהו ציין עוד כי הוא "מצפה לבדיקות המלאות שלכם בעניין הזה. כמובן שזה לא מצדיק את ההתנפלות הפרועה הזו נגד חבר הכנסת לשעבר גליק, ואני בטוח שגם כאן תמצו את הדין".

על נושא הקורונה, אמר: "היום שר הביטחון, שר הבריאות ואנוכי נלך למכון הביולוגי בנס ציונה ונקבל עדכון על ההתקדמות במאמצים למציאת החיסון. אנחנו כולנו מייחלים ומתפללים שהמאמצים האלה יצליחו, אבל אי אפשר לבנות עליהם - לא על אלה וגם לא על המתרחש ביתר המכונים והחברות בעולם. אנחנו כולנו צריכים להבין שאנחנו צפויים לחיות בשגרת הקורונה הרבה זמן. בלי הקפדה על מסכות, מרחק והיגיינה - לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו וגם לא נוכל להחזיר את המשק למסלולו. לכן אני מבקש מכם - הקפידו על הכללים למען הבריאות, למען החיים, למען מקומות עבודה".

איאד אלחלאק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)
איאד אלחלאק ז''ל (צילום: רשתות חברתיות)

בתוך כך, בהתייחס לסוגיית הגרעין האיראני, אמר: "בסוף השבוע הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה שאיראן סירבה לאשר לפקחי הסוכנות גישה לאתרים סודיים שבהם איראן ביצעה פעילות גרעין צבאית חשאית. איראן מפרה בשיטתיות את התחייבויותיה גם בהסתרת אתרים, גם בהעשרה של חומר בקיע וגם בהפרות אחרות. אני מאמין שהגיעה העת, ואני חושב שכבר עברה העת, אבל בוודאי שכעת זה מחויב המציאות לאור הגילויים הללו, שהקהילה הבינלאומית תצטרף לארה"ב ותטיל מחדש סנקציות משתקות על איראן".

"בכל מקרה", המשיך רה"מ, "הקורונה לא מפחיתה כהוא זה מהנחישות שלנו לפעול נגד התוקפנות של איראן. אני חוזר ואומר - ישראל לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני ותמשיך לפעול באופן שיטתי נגד הניסיונות של איראן להתבסס צבאית בגבולותינו".

בישיבת הממשלה בשבוע שעבר התייחס גם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לירי באלחלאק, ואמר: "אנחנו ממש מצטערים על המקרה, אני בטוח שהנושא יתוחקר מהר ויוסקו ממנו מסקנות".

בני גנץ בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)