הפעיל החברתי אלדד יניב מתח היום (ראשון) ביקורת על התנהלות כחול לבן, והעומד בראשה בני גנץ מאז נכנסו לממשלה. בראיון לתוכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM אמר יניב: "יש לנו ראש ממשלה אחד עם עמדות ברורות בעניין הסיפוח, בתי המשפט והתקשורת, ועציץ. לא מרגישים אותו כשנתניהו תוקף את מערכת המשפט, לא מרגישים אותו בסיפוח, רק שומעים שהוא הנחה את הרמטכ"ל להיערך לתוכנית, לא ראיתי אותו בקורונה במסיבות העיתונאים, לא רואה שמאז שהוא נכנס לממשלה יש לו תוכנית אחרת מלנתניהו בעניין של עצמאיים ושכירים".

יש רה"מ שקוראים לו נתניהו, בוא לא נתבלבל.
"לא קראת את ההסכם".

הוא נכנס בעוד שנה וחצי
"עוד יותר, גם עכשיו יש שני ראשי ממשלה שההבדל היחיד ביניהם זה השם שלהם - אחד נקרא 'מכהן' ואחד 'חלופי'. נתניהו לא יכול לקבל שום החלטה כרה"מ בלי שהוא מקבל את ההסכמה". 

מה נהיה?
"אני רוצה להרגיש את זה, זה כל מה שאני אומר. אני מניח בצד את כל מה שאמרתי ואומר – אני אהיה הראשון שאקרא לו 'תותח', והראשון שאגיד על עצמי שהייתי אידיוט שקראתי לו 'חושם' אם 24/7 ארגיש שיש פה שני ראשי ממשלה".

אלדד יניב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אלדד יניב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הבעיה עם מה שאתה עושה היא שבעוד הימין מתגודד ומהדק שורות סביב נתניהו הנאשם בפלילים אתה פוגע לגנץ בלגיטימציה, מוריד אותו למספר חד ספרתי של מנדטים ככה שבנובמבר נתניהו יכול להחליט שהוא לא מפנה את הכיסא כי אין שום איום ממשי עליו אם יבחר לצאת לבחירות.
"אתה יודע למה המחנה שלו סולח לו על הכול? לא בגלל שהוא לא חושב שהוא מושחת, לא בגלל שהוא חושב שהוא לא נהנתן, הוא סולח לו על הכול כי כל יום המחנה הזה מרגיש שרה"מ מייצג את מחנה הימין. גם כשיש ויכוחים כאלה ואחרים, עדיין מרגישים שיש פה ממשלת ימין. אני רוצה להרגיש שיש פה ממשלה של חצי-חצי. זה לא הרגשה שלי, אם האדם יורד לחד ספרתי זה רק בגלל שיש הרבה אנשים כמוני שמרגישים את אותו הדבר".

כי הסתערו עליו ביום הראשון.
"תאמין לי, אתה לא מבין כמה קל לפייס אותנו. זה כל כך קל, זה כל כך פשוט, תן לנו להרגיש שאנחנו חלק מהשלטון".