ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (ראשון) עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר הכלכלה עמיר פרץ, כדי לדון עמם בנושא הסיפוח והחלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון ובקעת הירדן הצפויים ב-1 ביולי. ב"כאן" דווח כי גנץ ואשכנזי אמרו בשיחה סגורה עם בכירי כחול לבן כי הם "לא מחויבים לכל הצעה בשיח עם האמריקאים", והוסיפו כי "צריך לראות איזו הצעה תונח על השולחן ולהביא מתווה מאוזן".

קודם לכן ובצל ההתנגדות לתכנית הסיפוח בקרב בכירים במועצת יש"ע, נפגש נתניהו עם ראשי רשויות ביהודה ושומרון שתומכים בתכנית השלום של הבית הלבן, בהם ניר ברטל ראש מועצת אורנית, שי רוזנצווייג ראש מועצת אלפי מנשה, אלי שבירו ראש העיר אריאל, אסף מינצר ראש המועצה באלקנה, חיים מנדל שקד ראש המועצה הר אדר, אריה כהן ראש המועצה מגילות, יוסי אברהמי ראש מועצת גבעת זאב, עודד רביבי ראש המועצה המקומית אפרת, יגאל להב ראש מועצה מקומית קרני שומרון, אליהו גפני ראש המועצה המקומית עמנואל וראש העיר מודיעין עילית יעקב אשר גוטרמן.

עם יצאתו מהפגישה אמר עודד רביבי כי "ראש הממשלה הוא ידיד ההתיישבות. בשורה של צעדים השיג מנשיא ארה"ב הידידותי ביותר לישראל ולהתיישבות דברים שלא יכולנו לחלום עליהם. יש לנו מספיק אויבים מסביב, לא צריך לייצר מחלוקות בקרבנו. במהלך הזה כולנו צריכים להתייצב לימין ראש הממשלה".

פגישת נתניהו עם ראשי הרשויות (צילום: ללא קרדיט)
פגישת נתניהו עם ראשי הרשויות (צילום: ללא קרדיט)

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, תקף הבוקר בגלי צה"ל את ראש הממשלה, ואמר: "בחרנו בך, אתה צריך להחליט אם זו ממשלה לאומית בראשותך או ממשלה של עמיר פרץ".

מנגד, פנחס ולרשטיין, ממקימי גוש אמונים, הביע תמיכה בראיון בגל"צ בהחלת הריבונות: "הנחת העבודה היא שחלון ההזדמנויות בו נתניהו פה וטראמפ בארה"ב ייסגר. אוי לנו אם נחמיץ אותו".

אתמול השתתפו אלפי בני אדם בהפגנת השמאל בכיכר רבין בתל אביב נגד תכנית הסיפוח האמריקאית שמקדם רה"מ. בתום ההפגנה החלו מספר מפגינים בהפרות סדר תוך שהם נשכבים על הרצפה וצועקים "די לכיבוש". המשטרה דרשה מהמפגינים להתפזר, ולאחר שסירבו - גררו אותם השוטרים לניידות ועצרו חמישה מהם.

בשבוע שעבר נפגש נתניהו בלשכתו עם ראשי מועצת יש"ע, על רקע ההכנות להחלת הריבונות. נתניהו אמר בפגישה, שנמשכה כשעתיים, כי "עומדת בפנינו הזדמנות היסטורית להחלת ריבונות בשטחי יהודה ושומרון". כמו כן, הוא חזר על מחויבותו לנהל משא ומתן על בסיס תוכנית טראמפ, ועדכן שהדיונים עם האמריקאים עדיין נמשכים. הצדדים סיכמו על המשך ההידברות.