"הנשיא לשעבר ברק אובמה התייחס לישראל כאל 'חור', כאילו הייתה זרה", היא רק אחת משלל התבטאויותיו השנויות במחלוקת של אהרון קליין, היועץ האסטרטגי החדש של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

יועצו החדש של רה"מ, אשר שימש עד לאחרונה ככתב בכיר של "ברייטברט ניוז" ומונה לתפקידו החדש בשבוע שעבר, אמר בשנת 2018 בתוכנית הרדיו שלו ששודרה בניו יורק ובפילדלפיה, כי אובמה התייחס לישראל "כאילו הייתה זרה" כשהיה נשיא.

"עכשיו תחשוב על זה כמה דקות," אמר קליין באותה עת. "במשך שמונה שנים התייחס ברק אובמה לישראל כאילו זה היה איזה חור. בינתיים, מסיבה מוזרה כלשהי הוא קידד כמה מהמשטרים הבזויים ביותר בעולם". דבריו של קליין נאמרו בהקשר לכך שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ צוטט כמתייחס למדינות האיטי ואפריקה כ"מדינות זרות". 

גורם בליכוד אמר כי קליין עזב קריירה מצליחה במשרה מלאה ככתב כדי לסייע לישראל, מכיוון שהיא מוצאת את עצמה עומדת בפני אתגרים חסרי תקדים כתוצאה ממגפת הקורונה, הדיונים הבינלאומיים בנושא החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון ועניינים דחופים אחרים".

בנימין נתניהו (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

קליין בן ה-41 העניק לליכוד ייעוץ אסטרטגי במהלך קמפיין הבחירות האחרון ותפקידו זכה לשבחים מפיו של יו"ר הקמפיין ושר האוצר הנוכחי ישראל כ"ץ. במהלך אותה התקופה התקרב קליין במיוחד לנתניהו. "לעבוד עם ראש הממשלה נתניהו זה כמו שדמיינתי איך יהיה לעבוד עם ווינסטון צ'רצ'יל", אמר קליין לג'רוזלם פוסט.

"אין אף אחד אחר כמוהו ולעולם לא יהיה. נתניהו כבר הציל את המדינה במהלך המשבר הבריאותי והכלכלי הראשוני של הקורונה. לישראל יש מזל שהוא מוביל את מדינת היהודים, במיוחד בתקופה זו, בה המדינה מוצאת את עצמה בצומת אסטרטגי כה קריטי", אמר קליין.