אילו מפלגה המייצגת את העצמאיים בישראל ("השולמנים") הייתה מתמודדת בבחירות, היא הייתה זוכה לחמישה מנדטים - כך עולה מסקר מנדטים שהוצג הערב (שני) בחדשות 12.

ראשית הוצג סקר מנדטים המתייחס למפה הפוליטית הנוכחית. במידה והיו מתקיימות היום בחירות, הליכוד היה זוכה ל-40 מנדטים. הרשימה המשותפת היא המפלגה השנייה בגודלה, עם 15 מנדטים - ללא שינוי מכוחה הנוכחי בכנסת. יש עתיד-תל"ם הייתה זוכה ל-14 מנדטים וכחול לבן ל-12. ש"ס וישראל ביתנו היו זוכות לתשעה מנדטים כל אחת, ימינה לשמונה, יהדות התורה לשבעה ומרצ לשישה. מפלגות העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי לא היו עוברות את אחוז החסימה. בתרחיש זה, גוש הימין-חרדים מוביל בבטחה עם 64 מנדטים, לעומת 47 לגוש המרכז-שמאל ותשעה מנדטים לישראל ביתנו.

לאחר מכן הוצג סקר בתרחיש בו מתמודדת מפלגת העצמאיים, שכאמור זוכה לחמישה מנדטים. במקרה כזה הליכוד יורד ל-38 מנדטים, הרשימה המשותפת נותרת על 15, יש עתיד יורדת ל-13 וכחול לבן ל-11. ש"ס נותרת על תשעה מנדטים, ישראל ביתנו יורדת לשמונה וכך גם ימינה. יהדות התורה ומרצ נותרות עם שבעה ושישה מנדטים בהתאמה. בתרחיש זה גוש הימין-חרדים זוכה ל-62 מנדטים, לעומת 45 למרכז-שמאל, כך שהפגיעה של המפלגה החדשה בשני הגושים היא בעוצמה זהה.