יממה לאחר העימות בוועדת הכספים בין שר האוצר, ישראל כ"ץ, ובין חברו למפלגת הליכוד, שהיה מיועד לכהן בתפקיד, ח"כ ניר ברקת, בסוגיית הפיצויים לבעלי עסקים קטנים שישיבו את עובדיהם מחל"ת בחזרה לעבודה, העניק הבוקר (שלישי) ברקת ראיון לכאן ב' והתייחס לאירוע.

"זה לא רק אתמול, מתחילת משבר הקורונה יש לי תפיסה אחרת לחלוטין ממה שעושה האוצר, אני מבקר אותם. אני חושב שהם טועים פעם אחר פעם מול האזרחים שצריכים לחזור מחל"ת. בהתחלה במקום לתת סיוע ישיר נתנו אשראי, ואח"כ במקום לתת אשראי ישירות - נתנו דרך הבנקים. יש דרכים הרבה יותר טובות להחזיר את מיליון החל"תניקים ולצערי אין קשב", אמר ברקת. 

הוא הוסיף כי "החוק החדש אמור להחזיר חל"תניקים לעבודה, אבל באוצר אומרים שממילא הם יחזרו. הם הגיעו למסקנה ש-90% יחזרו בכל מקרה. שאלתי את השאלה בוועדת הכספים, וכולנו הסתכלנו אחד על השני ולא הבנו". 

"שאלתי עוד שאלה - כמה אנשים יהנו מהחוק הזה. אמרו לי ש-100 אלף מתוך 300 אלף. ומה עם עוד 200 אלף? הגישה הנכונה היא קודם כל להציל מקומות עבודה ולתת סיוע ישיר לעסקים שלא יקרסו. במקום לסייע לאותם שולמנים, אנחנו מדברים על חוק לא ממוקד, שלא מסייע. בעולם הרחב מעודדים עסקים לשמור את העובדים שלהם בעסק. ברגע שאפשרנו חל"תים בעלי עסקים הוציאו את העובדים שלהם. בפעם הבאה שיהיה קורונה בעלי עסקים ישחררו את כל העובדים שלהם. כ"ץ פשוט לא הקשיב, לצערי הרב הוא לא בא להקשיב, אלא לומר את דבריו", המשיך. 

כשנשאל ברקת האם השר כ"ץ פועל נגד בעלי העסקים, השיב: "זה צריך לשאול אותו. השורש של הבעיה זה אגף תקציבים. אתה רואה אנשים טובים, אבל אין להם את הכישורים והניסיון, הם מגיעים ישר מהאוניברסיטה. שורש הבעיה זה הפקידות באגף התקציבים שמציגים קונספציות לא נכונות. שמעתי את הרעיון הזה מתגלגל במשך כחודש והתנגדתי לו. הציפייה שלי הייתה שאם השר מגיע לוועדה - שיקשיב".