הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צבי יחזקאלי, שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM בנוגע לתגובת הרחוב הפלסטיני לאפשרות סיפוח שטחי יהודה ושומרון על ידי ישראל, וטען כי ישנם קולות רבים התומכים במהלך.

שלום צבי יחזקאלי, פרשן לענייני ערבים חדשות 13.
"האייטם זה שהערבים חושבים שונה בנושא הסיפוח".

רועי אומר שמה שחשוב זה מה שחושבים מפגיני השמאל.
"אני חושב שמה ששמעתי זה מה שאתם תשמעו ממצרים וסעודים זה מה ששומעים מאזרחים פלסטינים, ואני אפילו הופתעתי אחרי שני עשורים בשטחים, כשאני שומע שהם אומרים 'תקשיבו חברים, 25 שנות רשות לא הביאו לנו כלום, מי שייתן לי תעודת זהות כחולה - אני מנשק את הרגליים שלו'. אמר לי אחד מהם, 'רגל של ישראלי עדיפה על הראש של אבו מאזן'. מבחינתנו הפלסטינים, אני לא יודע מה מפת הסיפוח, מה בדיוק מתכנן רה"מ.

"30,000 בשטחי C, אם הם יקבלו תעודות כחולות בסגנון מזרח ירושלים, תושבות קבע, הם הולכים לעשות חפלה כזאת גדולה והולכים לברך על היום שקיבלו תעודת זהות ישראלית, אמר לי אחד – 'סופסוף אשיג כלה, עבודה ויהיה לי גם בית'. מבחינת הפלסטינים, הם ישמחו לנער את הרשות מהם, מה גם שיש עכשיו תופעה שהפלסטינים מעבירים את התגובות שלהם מערי הגדה".

רועי - כמו שקרה במזרח ירושלים, אחרי 67 משה דיין ורחבעם זאבי החליטו להגדיל את שטחה המוניציפלי של ירושלים פי 10 ומה שקרה זה הגירה עצומה של ערבים תושבי אזורים אחרים לתוך מה שנקרא היום עיסאוויה; סג"ל – אחרי שהתחילו לבנות את גדר ההפרדה אנשים עברו מרמאללה לעיסאוויה.
"זה נכון גם בגדר ההפרדה, יותר מזה זה יכול להיות נפקא מינה לסיפור של האלימות שהולכת להיות, אני שומע פלסטינים שאומרים 'על מה אני הולך לצאת עכשיו', אני לא אומר שלא תהיה אלימות כי אבו מאזן יכול לשחרר את זה לרחוב, אבל אני יכול לומר כמעט בוודאות התקוממות המונית בסגנון אינתיפאדה 87' וכו' לא תהיה. הציבור חושב אחרת מההנהגה, לא ראיתי פער כזה עצום בין הציבור הפלסטיני, האנשים הפשוטים, לבין הרשות הפלסטינית מאז שהרשות נכנסה".

אין בחירות כמה עשורים, כנראה שזאת התוצאה.
"מצרים וסעודיה תומכות בסיפוח חברים, על מה אנחנו מדברים פה? פלסטיני בטח ובטח אם יקבל ת"ז כחולה - מה לו ולאבו מאזן? חוץ מהפחד לומר את זה הכול קיים, ואת הפחד הזה, אפשר לעבור".

ריבים בביטוח לאומי.
"אני לא יודע, אבל בוא ניקח את גל האלימות שהבטיחו לנו עם העברת השגרירות וכו'".

אתם מציגים את הדברים כאילו מדובר בחדשות טובות. זה בדיוק הדבר שכל המגזר של השמאל הלבן מפחד ממנו. זה מה שהם מאיימים – 'תראו, הם יבואו, כל הערבים ותהיה להם אזרחות', זה הדבר שמפחיד את הישראלי הלבן יותר מכול. זה לא חדשות טובות.
"אני לא יודע".

הוא השליח.
"אני מספר תהליך שהפלסטינים אומרים 'אני תומך בסיפוח', אם זה טוב או לא? תעשה נפקא מינה ממה שהיה במזרח ירושלים ב-67' ואני לא יודע איך זה יראה. אבל, אני יכול לומר שמה שמתואר בתקשורת לא נכון אני חושב אחרת, רואה אחרת, ומכיר שיח פלסטיני אחר, זה העניין".

זה מה שהם רוצים?
"בטח".

אנשים בשכם - אני נותן לכם אזרחות?
"בטח".

מי לא רוצה לקבל אזרחות ישראלית?
"ביבי או אבו מאזן? בוחרים ביבי. הלאום קרס, אנחנו לא מדברים כאילו לא קרה כלום במזרח התיכון. מה קרה במזרח התיכון? קריסת הלאום וההבנה שכוחות חזקים שבטח משתפים פעולה עם מדינות ערב כמו מצרים וסעודיה, זה מה שלוקח בוודאי ובוודאי". 

זה מקום מדהים למה שלא ירצו לבוא?
"הפלסטינים, 30,000, שגרים בין ביתר עלית לגוש עציון ובין אריאל או בבקעה זכו. אתה לא הפסדת לדעתי בחישוב הכללי. אני רק אומר, אל תקשיב לסיפור של ההנהגה הפלסטינית. ההנהגה מנותקת מהעם – העם חושב אחרת".

אני מבין שאסד הוזמן לרוסיה לשיחות, ובלבנון בלגאן ואירופה אחרי ששכחנו קצת ראינו בבלגיה ובשבדיה את המהגרים קופצים על עגת המחאות.
"הכול קשור בכול".