הפרשן לענייני משפט של "חדשות 12", גיא פלג, העלה היום (שלישי) לשידור בתכניתו ב-103FM את משה גלילי, המתגורר במושב בית הלוי, והתיר לו לתפוס את תפקיד המראיין ולשאול כמה שאלות בנוגע ליחס שמעניקים כלי התקשורת לראש הממשלה בנימין נתניהו, לאשתו שרה ובנו יאיר.

זה יהיה מאוד קצר. גיא, אתה התייחסת למשפחת נתניהו כאל משפחת המלוכה, שאלתי היא - אם תהיה מוכן לשקול בחיוב לא להשתמש במושג הזה יותר, כיוון שהוא לעגני והוא מהווה פגיעה חלקית בסמל שלטון. אשתו ובנו של נתניהו הם לא סמלי שלטון, אבל נתניהו כן סמל שלטון. זו שאלתי, זה הכול.
"תראה, אגיד לך מה. הקרקע היא לא קרקע בתולה במובן הזה שאני מסקר את משפחת נתניהו לאורך תקופה מאוד ממושכת. תביעות אזרחיות כנגד שרה, ההליכים הפלילים כנגדה, חקירות נגד בעלה, כתב האישום והמשפט שלו. במהלך הזמן הזה נאמרו כלפיי ביטויים מאוד לעגניים שאין חולק. ברשתות החברתיות הגב' נתניהו עשתה שיתוף לדברים שמטרתם לבזות וללעוג ולהשפיל".

אז מידה כנגד מידה?
"רגע, סליחה".

אני מקשיב לך אבל מותר לי להעיר הערת ביניים.
"אז לא בא לי שתעיר הערת ביניים".

למה?
"כי לא בא לי, אשלים את התשובה ואז תעיר הערה של ממש ולא הערת ביניים. בנסיבות האלה אני מרשה לעצמי, בתוכנית שהיא תוכנית אישית, להתבטא באופן שהוא לא מעודן עד הסוף במסגרת ההתנהלות הכללית. אני חושב שאני באופן יחסי מאוד מנומס כלפי אנשים שהשוו ביני ובין נסראללה, למשל. בכוונת מכוון, לא במקרה, הרי תנועת הליכוד העלתה, או מי מטעמה, במסגרת קמפיין הבחירות תמונה של אמנון אברמוביץ' גיבור ישראל ושלי עם הכותרת 'הם לא יחליטו'. אחר כך העלו תמונה של נסראללה וחמינאי בצמוד, אז באופן יחסי לזה שבאופן יום-יומי ושיטתי הם מנסים לפגוע בי".

לא יישאר לי זמן לתגובה.
"יישאר לך המון זמן. משפחת המלוכה זה הביטוי המעודן ביותר שאני יכול לחשוב ביחס למה שאני חושב על האנשים האלה. אני מושל בעצמי. שאלת אם אני מוכן לשקול לא להשתמש במושג הזה, אז אני אומר לך – אני כל יום מפעיל את מלוא הריסון שלי בהתייחס לאנשים האלה. אני חושב שהם אנשים שביום יום עושים דברים איומים כלפיי, כלפי העמיתים שלי, כלפי עובדי ציבור ולכן אני מתנהג בשיא הריסון כשאני רק מכנה אותם משפחת המלוכה".

קודם כל תכנית רדיו היא לא המקום לנקמה, לוונדטה. ומצופה ממך ברדיו ממלכתי להיות ממלכתי עד הסוף.
"הפוך, אני לא רדיו ממלכתי. מנהל הרדיו לא רוצה רדיו ממלכתי, הוא רוצה רדיו אישי ותוסס".

אני רוצה רדיו ממלכתי.
"טעית בכתובת כי זה לא רדיו ממלכתי".

גיא פלג (צילום: 103FM)
גיא פלג (צילום: 103FM)

למה כל הזמן לעג? דבר איתי בגובה העיניים. 
"אגיד לך למה, אני עונה לך בגובה העיניים. טעית בכתובת, זה לא רדיו ממלכתי, זו לא תוכנית ממלכתית - זה רדיו יצרי ותוסס".

אתה פוגע בסמלי שלטון
"אני לא פוגע בשום דבר, להפך. אני עדין".

אתה יודע מה זה סמלי שלטון? מה זה סמל שלטון?
"יאללה, להתראות. מה זה סמלי שלטון? שרה נתניהו סמל שלטון? היא סמל שלטון? הבן שלהם זה סמל שלטון? אני שואל אתכם, ממש הציוצים שלו זה סמלי שלטון, כך מתבטא השלטון במדינת ישראל? הנסיעה שלו והמקומות בילוי שבוחר לעצמו, אלה סמלי שלטון? ככה השלטון שלנו מתנהל? אני ממש מצטער שמשה גלילי ממושב בית הלוי מזועזע מזה שאני קראתי להם 'משפחת מלוכה', אני ממש מתנצל. סער, תשאל אותו איך אני יכול לפצות אותו על זה שאני פגעתי בסמלי השלטון שלו. הגב' שרה נתניהו שהורשעה על פי הודאתה בביצוע עבירה פלילית, שבית המשפט קבע שהיא מתעמרת בעובדים וממררת את חייהם עד כדי כך שהיא מעסיקה באופן פוגעני. בה פגעתי, כשהיא צורחת שהיא פסיכולוגית. אז כיניתי אותה משפחת מלוכה, ממש פגעתי בסמלי שלטון. טוב".