יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף היום (חמישי) את תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו ומפלגת הליכוד לתחקיר שפורסם אמש בתוכנית "המקור" וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תפקידם של עיתונאים הוא לבקר אותנו הפוליטיקאים. כך היה, כך זה עכשיו וכך זה ימשך". לתגובת גנץ קדם ציוץ של שר התקשורת יועז הנדל שכתב: "גם הבוקר מזכיר שעיתונאים תפקידם לבקר את השלטון. לבקר אותי ואת שאר הפוליטיקאים. אעשה הכל כדי שבישראל תהיה תקשורת חופשית, אמינה, מאוזנת ומגוונת".

גם שר החוץ ממפלגתו של גנץ, גבי אשכנזי, אמר דברים ברוח דומה: "תפקידה של העיתונות לבקר את נבחרי הציבור, לחשוף ולדווח. האמירה כי עיתונאי צריך לשבת בכלא בעקבות פרסומיו מקוממת ואינה מקובלת במדינה דמוקרטית".

כאמור, הסערה החלה לאחר שבתום שידור "המקור" לא הוקראה תגובת נתניהו, מפני שזו לא היתה עניינית לנושא התחקיר ותקפה את העיתונאי רביב דרוקר, במקום להתייחס לנושא השידור.

הם פרסמו את התגובה ברשתות החברתיות ובה נכתב: "רביב דרוקר ממשיך גם הערב לבצע שדה פלילי נגד רה"מ נתניהו, משבש הליכי משפט, מאיים על עדי מדינה, הכל במטרה להטות את דעת השופטים, העובדה שהגורמים המוסמכים לא עוצרים את דרוקר, ונונים לו להשתולל בהדלפות ובסחיטה ובאיומים נגד עדים, רק מחזקת את התחושה שבכל מה שקשור לנתניהו המשחק מכור. בעולם מתוקן רביב דרוקר היה נכנס היום לכלא על שידור הדלפות פליליות ושיבוש הליכי משפט". 

ועד עובדי חדשות 13 הגיב בחשבון הטוויטר שלהם לתגובת נתניהו וכתב בסדרת ציוצים: "מזועזע מקריאתה של מפלגת הליכוד, כפי ששותפה בחשבון הפייסבוק של רה״מ נתניהו, להכניס לכלא את אחד מעיתונאיה הבכירים של החברה, רביב דרוקר, בעקבות שידור כתבת תחקיר אמש בתכניתו 'המקור'".

"הדרישה לעצור עיתונאים היא חציית קו אדום נוסף בהסתה המשתוללת נגד התקשורת, ומזכירה משטרים אפלים שבהם כתבים מושלכים לכלא בשל ביצוע מלאכתם המקצועית. אנו מחזקים את רביב, את מערכת ״המקור״ ואת כל עיתונאי חדשות 13 המשדרים תחקירים רבי השפעה על דמויות רבות, מכל צידי המפה הפוליטית.כן ירבו!".