הממשלה אמורה לאשר היום (ראשון) בישיבתה השבועית את הקמת היישוב “רמת טראמפ” ברמת הגולן, שעל הקמתו הוכרז בטקס חגיגי בחודש יוני לפני שנה.

היישוב החדש יהיה יישוב קהילתי ויוקם בסמוך ליישוב קלע אלון. הממשלה צפויה להטיל היום על משרד הבינוי והשיכון לפעול להשלמת התהליכים הדרושים לקידום התכנון של היישוב החדש, שלצורך זה יקצה סכום של 3 מיליון שקלים. נוסף  לכך צפויה הממשלה לאשר היום הקמת מחנה זמני של מבנים יבילים בנקודת היישוב המתוכננת בשיתוף החטיבה להתיישבות. לצורך זה יקצה משרד האוצר למשרד ההתיישבות סך של כ־5 מיליון שקלים.

בהחלטת הממשלה נאמר כי יציאה לשיווק של שלב א’ בתוכנית להקמת היישוב החדש מותנית בקיומו של תקציב מתאים. ביישוב החדש מבקש להתיישב “גרעין חגי” על שמו של רס”ן חגי בן ארי, בן הגולן שנפצע קשה במבצע צוק איתן ונפטר כשנתיים לאחריו. “מטרת הגרעין היא להקים יישוב מעורב חילוני־דתי שחזונו הוא קהילתיות, מעורבות חברתית וחיבור לאדמה ולסביבה”, סיפר שגיא חדשי, מראשי הגרעין.

בתוך כך קרא יו”ר ועדת החוץ והביטחון, ח”כ צבי האוזר (דרך ארץ), בפוסט שפרסם בסוף השבוע בפייסבוק להכפיל את ההתיישבות ברמת הגולן ולשנות את המציאות בשטח באמצעות בנייה מסיבית, פריסת תשתיות ויצירת מקומות עבודה. לדבריו, “כל אלה יחד יעבירו מסר חד וברור כי אנחנו כאן כדי להישאר לתמיד”.