הכנות אחרונות לקראת ה-1 ביולי: ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) בשעות הצהריים עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, ועם יו"ר הכנסת יריב לוין, שר החוץ גבי אשכנזי ושגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, על מנת לדון במתווים האפשריים ליישום תכנית השלום.

במועצת יש"ע קראו לנתניהו לא לשכוח את הנושא המרכזי בעטיו נבחר והוא החלת הריבונות: "אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית להתיישבות, ומבקשים מראש הממשלה להתחשב בלמעלה משני מיליון מצביעי גוש הימין שבחרו בו כדי להחיל ריבונות כאן ביהודה, שומרון ובקעת הירדן".

במועצת יש"ע מבהירים, כי ישנה חשיבות גבוהה לתיאום עם ארה"ב - אך החשיבות הזו לא יכולה להוביל את ישראל ואי אפשר להפנות עורף למצביעי גוש הימין. "ראש הממשלה נתניהו, אל תשכח את ההבטחות שלך ערב הבחירות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון וההתנגדות להקמת מדינה פלסטינית. שמור על העקרונות של גוש הימין שבשמם נבחרת. כולנו רוצים שתהיה ראש הממשלה הראשון שהחיל ריבונות, אך איננו רוצים שתיזכר כראש ממשלה שהניח את היסודות להקמת מדינה פלסטינית. עשה זאת נכון".

מחר צפויים שרי החוץ של האיחוד האירופי לערוך ועידה עם שר החוץ של ארה"ב מייק פומפאו. בין הנושאים המרכזיים שיידונו: ההכנות לסיפוח שטחים מצד ישראל ומחויבותם של האיחוד ושל ממשל טראמפ לחוק הבינלאומי ולפתרון שתי המדינות. 

מייק פומפאו (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)
מייק פומפאו (צילום: REUTERS/Kevin Lamarque)

לפני ארבעה ימים נפגש נתניהו עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, בלשכתו בירושלים. במהלך הפגישה, הזהיר מאס מפני תגובות בינ"ל אפשריות להחלת הריבונות, ביניהן הטלת סנקציות מצד מדינות מסוימות וכן הכרזתן על הכרה במדינה פלסטינית, ואמר כי גרמניה תתקשה לסייע במקרה כזה. 

לקראת הוועידה שוחח שר החוץ של האיחוד האירופי ג’וזף בורל עם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ. לפי הודעת האיחוד, חלק בורל עם גנץ את דאגתו בנוגע לסיפוח אפשרי. הוא הביע את נכונותו של האיחוד לעבוד למען חידושו של משא ומתן "בעל משמעות" בין ישראל לפלסטינים כדי להשיג שלום צודק ובר קיימא.

הערב ישתתף פומפאו, לצד הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל והשר לשעבר בממשלת סעודיה, מוחמד אל־איסא, העומד בראש הליגה האסלאמית העולמית, בפתיחת הפורום הבינלאומי של הוועד האמריקאי היהודי בברלין.