"אם יהיה משפט צדק - רה"מ ילך לכלא": יו"ר האופוזיציה, חה"כ יאיר לפיד מיש עתיד-תל"ם, עלה היום (שני) לשידור בתכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כל יום שעובר אנחנו הופכים לפחות דמוקרטיה, ויש ראש ממשלה עם כתבי אישום שמסית לאלימות בלי שום בעיה. למה לדעתכם אביחי מנדלבליט הולך עם שמירה ואבטחה צמודה? כל ההאשמות מולו זה כי מנסים לבטל את המשפט של ראש הממשלה, כי אם המשפט יימשך ויהיה משפט צדק, נתניהו ילך לבית הסוהר". 

בהמשך העביר ביקורת על הממשלה ואמר כי "אני חושב שאין לממשלה הזו זכות קיום, זו ממשלה מגונה שעסוקה במכונית מדגם אאודי 8 במקום לעסוק בזה שלאנשים אין מה לאכול. כחול לבן לא יכולים לטעון שהם נכנסו בגלל משבר הקורונה, אבל הם לא לקחו אף משרד שקשור לקורונה". 

כמו כן, טען כי הוא מאמין שמפלגתו תגיע לשלטון בהמשך ואמר: "בספטמבר האחרון הקמנו מפלגה חדשה וניצחנו את נתניהו, היו לנו יותר מנדטים ממנו. אם ליברמן היה אז בא איתנו, כבר שנה שלמה הייתה לנו ממשלה. אם גנץ לא היה נשבר, היינו היום עם ממשלה בראשותנו". 

בנוסף התייחס לפיד לאפשרות לדיון סביב מהלך של סיפוח חד צדדי, ואמר: "זה רעיון רע, ביטחונית, כלכלית ומדינית. אני בעד תכנית טראמפ משום שזו תכנית שלמה, שכוללת את זה שניפרד מהפלסטינים ונקים בסיס לפתרון שתי המדינות".

משה יעלון (צילום: אלוני מור)
משה יעלון (צילום: אלוני מור)

"נתניהו יקבע מתי הממשלה תתפרק- בהתאם לאינטרסים אישיים"
מוקדם יותר הבוקר התראיין חה"כ משה (בוגי) יעלון ממפלגת יש עתיד-תל"ם בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לאווירה המתוחה והעוינת כלפי מערכת המשפט, בצל האיומים האחרונים שהושפעו כלפי שופטת העליון ענת ברון, וכן כלפי עיתונאים בכירים ואנשי אכיפה. כמו כן, התייחס למתיחות בתוך ממשלת האחדות ולאפשרות של פירוקה הקרב. "אני לא יודע לנבא מתי הכל יתפרק, נתניהו יקבע את זה בהתאם לאינטרסים האישיים שלו, לא לפי האינטרס של עם ישראל", האשים יעלון. 

לפי האווירה הנוכחית - הכל הולך להתפרק.
"אני חושב שמה שגנץ ואשכנזי עשו מלכתחילה היה שגוי. לפיד ואני הצבענו שזו תהיה כניעה לנתניהו,ולכן מה שבנוי עקום - סופו ליפול. מי שלא מכיר את המציאות הפוליטית, ולצערי שניהם פחות מנוסים בה, עושה את הטעויות. לי וללפיד היה ברור שזה לא ילך. מי שלא מבין מה מניע את ראש הממשלה בשנים האחרונות - פשוט טועה בגדול. אני לא יודע לנבא מתי הממשלה תתפרק, מי שיקבע את זה הוא נתניהו, בהתאם לאינטרס האישי שלו, לא האינטרס של ישראל. הוא יודע שהוא צריך לחמוק מאימת הדין, ולכן אנחנו עדים לתופעות קשות של איומים כלפי שופטים, עיתונאים, מפכ"ל מכהן, שוטרים, היועץ המשפטי לממשלה מאוים". 

אתה חושב שהאיומים על השופטת ענת ברון זו תוצאה של הסתה?
"וודאי, אני רואה חיבור ישיר. יש ציבור שלם שמאמין באמת שיש קונספירציה להדחת ראש ממשלה ולהפיכה שלטונית. אם זה בא בעקבות חוק ההסדרה - כדאי נבין מה הוא בכלל. אם מכתב האיום הגיע בעקבות חוק ההסדרה, שאינו חוקתי, ראוי לציין שנתניהו התנגד לחוק ובסוף נכנע לו. נתניהו שולט בסדר היום, שהוא כמובן שקרי, ומסית את תשומת לב הציבור ממה שחשוב. הוא עושה את זה גם עכשיו, עם המהלך בנושא הסיפוח. במקום שהציבור יעסוק בעניין של העבירות והמשפט שלו, הוא מסית את המבט לעבר בית המשפט. אני חושש מאד שזה ייגמר בדם. בזמנו, הוא אמר שמיליונים ייצאו לרחובות אם הוא לא ייבחר. עצם העובדה שאנו דנים בעובדה שעיתונאים, פרקליטים צריכים אבטחה - זה חשוב". 

יש ביטויים קשים כלפי רה"מ ומשפחתו גם מהצד השני. 
"אני מגנה כל הסתה וכל פגיעה. אני לא מייצג צד ולא מדבר בסגנון הזה. יש אנשים בעלי עמדות קיצוניות שמדברים כך, אבל יש לי ציפיות מראש ממשלה מכהן". 

מה בנוגע לאפשרות שגנץ יהיה ראש ממשלה בקרוב?
"יכולנו להיות במקום אחר. הייתה ברירה ועוד איך, למרות שמספרים לנו שלא הייתה ברירה. מה שהיה זה מקרה בו חסרה הנחישות להמשיך בדרך  בה הלכנו בכחול לבן. אם את שואלת אותי- גנץ לא יהיה ראש הממשלה".