בעקבות אישור החוק הנורווגי שלשום במליאת הכנסת, צפויים להיכנס למשכן 13 חברות וחברי כנסת חדשים, במקום שרים וסגני שרים שיפנו את מקומם כדי שיוכלו להתרכז בעבודה ברשות המבצעת.

בין הפנים החדשות במשכן היה ונעלם הרב ברוך גזהיי (ש"ס) מבאר שבע, שעוד בטרם נכנס לתפקידו הספיק לחולל אתמול סערה ברשתות החברתיות ולספוג נזיפה מראש מפלגתו אריה דרעי ולהודיע שהוא מותר על מקומו בכנסת, זאת בעקבות פרסום אמירות שנויות במחלוקת שהשמיע בעבר בדרשותיו לגבי הקשר כביכול בין סרטן השד ל"צניעותן" של נשים.

ברוך גזהיי המתפטר מש''ס. ''ללחץ הציבורי יש תוצאות'' (צילום: בני צגאי)
ברוך גזהיי המתפטר מש''ס. ''ללחץ הציבורי יש תוצאות'' (צילום: בני צגאי)

באחת מדרשותיו מ־2016, שאותן העלה לפייסבוק, הוא אמר: "כתוב בספרים של המקובלים - אישה שהייתה רגילה לחשוף את החלק העליון שלה, בדרך כלל מחזירים אותה בגלגול של פרה. זאת גם אחת הסיבות שנשים סובלות מסרטן השד. העיניים של כולם שם ונהיה להן עין הרע".
בהזדמנות אחרת אמר כי "גברים לא צריכים לדבר עם נשים... זה לא בריא, גם בעבודה... מה אתה מדבר עם המזכירה? תקרא תהילים", וקרא לגברים להשתיק נשים שמנסות לשוחח איתם.

לאחר שסרטונים עם מיטב "פניני" הרב נחשפו אתמול, פרסם יו"ר ש"ס דרעי תגובה שבה אמר: ״שוחחתי עם הרב ברוך גזהיי לגבי הדברים שאמר בסרטון. הרב אמר לי כי מדובר בכמה משפטים שהוצאו מהקשרם מתוך שיעור של שעתיים בפני תלמידיו לפני כארבע שנים. הבהרתי לו שדברים אלה אינם מקובלים ואינם מייצגים את תנועת ש"ס, והרב גזהיי הבין זאת״. אמש, בעקבות הסערה שעוררו דבריו, הודיע גזהיי לדרעי כי החליט להתפטר מרשימת ש"ס ולא לכהן בכנסת.

בש"ס אמורים להיכנס עוד יוסף טייב, בן 38, נשוי ואב לארבעה, סגן ראש מועצת קריית יערים ומנהל פרויקטים לעולי צרפת; והרב אוריאל בוסו, בן 47, נשוי ואב לשישה, נציג ש"ס במועצת עיריית פתח תקווה. במקום גזהיי צפוי להיכנס לכנסת בש"ס יעקב זכריהו, שמונה רק לפני מספר שבועות ליועץ לשר הדתות, אולם בשל חילוקי דעות בתוך המפלגה לא ברור אם יתפוס את המקום. הבא אחריו הוא נהוראי לחיאני, שכיהן כסגן ראש עיריית צפת ונחשב מקורב יותר לדרעי.

יוסף טייב מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)
יוסף טייב מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)

אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)
אוריאל בוסו מש''ס (צילום: דוברות ש''ס)

יו"ר נעמת חגית פאר בירכה על התפטרותו של גזהיי ואמרה כי "ברוך שפטרנו משנאת החינם של האדם החשוך הזה. הוכח שללחץ ציבורי יש חשיבות וגם תוצאות".

התחלופה הגדולה ביותר תהיה בסיעת כחול לבן, שם ייכנסו ארבע חברות כנסת שיחזקו את הכוח הנשי במשכן. תהילה פרידמן, בת 45, נשואה ואם לחמישה, תושבת ירושלים, פרשה ממפלגת יש עתיד לאחר הפילוג בכחול לבן והצטרפה למפלגתו של ראש הממשלה החליפי בני גנץ. היא כיהנה בעבר כיו"ר תנועת "נאמני תורה ועבודה", והיא בעלת תואר שני בהצטיינות במשפטים מהאוניברסיטה העברית.

תהילה פרידמן (צילום: קמפיין כחול לבן)
תהילה פרידמן (צילום: קמפיין כחול לבן)

הילה שי וזאן, בת 40, נשואה ואם לארבעה, תושבת מודיעין, היא אשת תקשורת, דוברת ומנהלת יחסי ציבור. הייתה ממקימי תנועת חוסן לישראל, ייסדה את התנועה החברתית "שווים שונים", כיהנה כמנהלת בכירה בשלטון המקומי והייתה חברת מועצת העיר מודיעין.

הילה שי וזאן מכחול לבן (צילום: מרטין חמי)
הילה שי וזאן מכחול לבן (צילום: מרטין חמי)

עוד תיכנס בשורות כחול לבן עו"ד מיכל קוטלר־וונש, בת 49, נשואה ואם לארבעה, תושבת רעננה, עורכת דין ומגשרת, חוקרת אקדמית ופובליציסטית. אביה, פרופ' ארווין קוטלר, היה חבר פרלמנט ושר המשפטים של קנדה. אמה הייתה בעבר מנהלת סיעת הליכוד בימי מנחם בגין.

מיכל קוטלר־וונש  מכחול לבן (צילום: לירן שמש)
מיכל קוטלר־וונש מכחול לבן (צילום: לירן שמש)

אליהן תצטרף גם עו"ד עינב קאבלה, נשואה ואם לבת, מאשקלון, שהייתה ראש המטה של השר אבי ניסנקורן בתקופת כהונתו בהסתדרות. בעברה היא כיהנה כמנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

עינב קאבלה מכחול לבן (צילום: קמפיין כחול לבן)
עינב קאבלה מכחול לבן (צילום: קמפיין כחול לבן)

ח"כ לשעבר יוראי להב הרצנו, שמקדים ברשימה את ארבע נציגות כחול לבן, זכה מן ההפקר ויצטרף ליש עתיד. במקור החוק נועד לדלג ולהכניס לכנסת רק נציגים מכחול לבן. במצב שנוצר, נכנס בזכותן נציג גם לאופוזיציה. להב הרצנו, בן 31, בעל תואר ראשון במשפטים, מתגורר בהרצליה ופעיל למען הקהילה הגאה.

יוראי להב הרצנו (צילום: יח''צ)
יוראי להב הרצנו (צילום: יח''צ)

מהליכוד ייכנסו במסגרת החוק הנורווגי ח"כ לשעבר אריאל קלנר (40), חיפאי, נשוי ואב לחמישה, בוגר הנדסת תעשייה וניהול בטכניון, וכן ח"כ לשעבר אוסנת מארק (53), תושבת מעלה אדומים ואם לשלושה. היא אמורה לשמש כחברה בוועדה למינוי שופטים.

אריאל קלנר מהליכוד (צילום: דוברות הליכוד)
אריאל קלנר מהליכוד (צילום: דוברות הליכוד)

אוסנת מארק מהליכוד (צילום: ללא קרדיט)
אוסנת מארק מהליכוד (צילום: ללא קרדיט)

ביהדות התורה ידוע בשלב זה על חזרתו לכנסת של מזכ"ל דגל התורה, ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס, בן 48, נשוי ואב לשישה, וייתכן כי אליו יצטרפו גם אליהו חסיד, נציג חסידות גור, ואליהו ברוכי, יו"ר סיעת יהדות התורה בפתח תקווה.

יצחק פינדרוס מיהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)
יצחק פינדרוס מיהדות התורה (צילום: דוברות הכנסת)