ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נועדו היום (חמישי) בנושא התקציב החד שנתי. פגישתם של השניים הסתיימה ללא הסכמות.

כזכור, ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן מחייב העברת תקציב ל-2020 ול-2021 עד ל-15 באוגוסט. במידה ויועבר תקציב חד שנתי, כפי שהוצע על ידי הליכוד, יאפשר את פירוק הקואליציה בעוד תשעה חודשים.

במקביל, שר האוצר ישראל כ"ץ ובכירי משרדו נפגשו עם נשיא ארגון לה"ב עו"ד רועי כהן, וראש לשכת יועצי המס, ירון גינדי, במטרה לקבוע את הצעדים נדרשים לצמיחת ציבור העצמאים והעסקים הקטנים בישראל.

במהלך הפגישה עם ראשי הארגון, המאגד בתוכו 56 ארגונים כלכליים,  הועלו סוגיות שיש לקדם במטרה לשפר את הסביבה העסקית של העסקים הקטנים והעצמאיים, בדגש על הפחתת הנטל הרגולטורי ויצירת התנאים הנדרשים לצמיחה. כמו כן, הצדדים דנו בסוגיות שונות הקשורות בתכנית הסיוע הכלכלית של מדינת ישראל לתקופת הקורונה.

לוח הזמנים לאישור תקציבי המדינה לשנים 2020 ו-2021

שר האוצר, ישראל כ"ץ, מסר: "נפגשתי היום עם אנשי ארגון לה"ב והבעתי בפניהם את החשיבות הרבה שאני רואה בציבור העצמאים. הזמנתי אותם להיות שותפים פעילים לצוותים העובדים ולהציע פתרונות שיטיבו את מצבם של העצמאים בישראל. יחד, נוכל להבין את הקשיים ולגבש פתרונות בצורה יסודית ומקצועית".

נשיא להב, עו"ד רועי כהן, מסר כי "המטרה בישיבה הייתה לשקף לשר האוצר את המציאות בשטח. שר האוצר ישראל כץ הגיע מוכן וקשוב לבחון כל צעד שיכול לסייע לציבור העצמאים והעסקים הקטנים, ועל כך יש לברך.  אני שמח שהוקם צוות עבודה שיבחן את ההצעות המקצועיות לקראת חוק ההסדרים ותקציב המדינה. המשק הישראלי נמצא בטלטלה והמשימה המשותפת היא לייצב, למנוע סגירה ולתת תמריצים לעסקים ולעצמאים - זו הדרך להתמודד ולהיערך לאפשרות של גל שני של וירוס הקורונה".