יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אומר כי החלת הריבונות היא מהלך לא חוקי, שיגרום לכך שישראל תצטרך לקחת אחריות על כל השטחים, זאת על פי אמנת ז'נבה הרביעית. בנאום בפני הפרלמנט הערבי, אמר היום (רביעי) אבו מאזן שהוא שב ודוחה את החלת הריבונות על ידי ישראל, כמו גם את תוכנית המאה של הנשיא טראמפ. 

אבו מאזן אמר עוד, שההחלטה של ההנהגה הפלסטינית לבטל את ההסכמים עם ישראל וארצות הברית "אין משמעותה שאנחנו לא רוצים שלום, אלא שאנחנו מושיטים את ידינו לשלום ומוכנים להשתתף בוועידה בינלאומית ולעבוד באמצעות הרביעייה הבינלאומית (הקוורטט) כדי להביא לשלום על פי התוכנית הערבית". 

יו"ר הרשות הפלסטינית קרא לפרלמנט הערבי להמשיך במאמציו להעביר ארצות הברית ולישראל את מסר ההתנגדות לכל תוכנית החלת ריבונות. הוא גם קרא לפנות למועצת הביטחון ולעצרת הכללית של האו"ם, על מנת שינקטו צעדים מידיים למניעת יישום הסיפוח. אבו מאזן גם קרא לעבוד עם האיחוד האירופי והמדינות החברות בו שיפעלו לעצור את החלת הריבונות ולהכיר במדינה פלסטינית.

לדברי עבאס, "קיבלנו ביטחונות מכל מדינות ערב לכך שהן מחויבות לחלוטין ליוזמת השלום הערבית, ודוחות כל אפשרות לנרמול היחסים עם ישראל לפני שיהיה שלום עם הפלסטינים".

אתמול התייחס ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, לתוכנית החלת הריבונות. בתדרוך כתבים אמר כי המהלך עשוי לספק הזדמנות לשבירת הקיפאון המדיני והעריך כי השינויים בשטח בעקבות החלת הריבונות לא יהיו משמעותיים ולא ישפיעו על שגרת החיים של הישראלים והפלסטינים כאחד. 

גנץ אמר כי יש לו מספר עקרונות מנחים לגבי הסיפוח: "לא ניקח פלסטינים לתוך שטחנו, לא נפגע בזכויות אדם ובזכות תנועה ונפעל בתיאום עם כל מדינות האזור שאנחנו בקשר איתן". עוד אמר בהקשר זה, כי "לא נסכן את הסכמי השלום ונקיים תהליך סדור מול הצבא, גורמי ביטחון ומול הקבינט" וכי הוא ובכירים נוספים בכחול לבן מעורבים ומשפיעים מאוד בנושא זה.

גנץ מתח ביקורת על הפלסטינים, כשאמר כי "אם הם לנצח יגידו לא על הכל אז ניאלץ להתקדם בלעדיהם. הבעיה היא שהם מעדיפים להישאר ב'דיפ שיט' שלהם". לדבריו הוא מוכן להיפגש עם אבו מאזן "כבר מחר בבוקר".