ההכנות לסיפוח בעיצומן: בכירים בארצות הברית אמרו הערב (חמישי) כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי הליכי הסיפוח ביו"ש במסגרת סבב השיחות בין גורמים ישראליים לממשל טראמפ בבית הלבן - כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס".

בתוך כך, קיילין קונווי, היועצת הבכירה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיעה הבוקר (חמישי) לכתבים כי המנהיג האמריקאי יישא בקרוב הצהרה משמעותית בנוגע להחלת הריבונות של ישראל, אשר צפויה לצאת לדרך ב-1 ביולי. "יש שיחות שמתנהלות בשלב זה, כמובן שהנשיא יישא הצהרה, הוא דיבר על זה בעבר, ואני אשאיר לו לתת לכם הצהרה משמעותית", אמרה קונווי.

תכנית השלום של טראמפ תאפשר לישראל להחיל ריבונות על 30% משטח הגדה המערבית. שאר השטח, כך מסתמן, יישמר לזכות הפלסטינים במשך ארבע שנים. אם ברשות יצליחו לעמוד בתנאים שהציב ממשל טראמפ, בהם הפסקת ההסתה והתשלומים למחבלים ולמשפחותיהם, מתן זכויות אזרח לאזרחים ועוד - ברמאללה יקבלו חבילת סיוע מסיבית מארה"ב.

שגריר ארה"ב, דיוויד פרידמן, ייפגש השבוע עם מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, ואנשי צוות המו"מ, ג'ארד קושנר ואבי ברקוביץ', כדי לדון בסוגיית הסיפוח. השלושה ידונו גם בשאלה האם להעניק אור ירוק לנתניהו להתקדם עם המהלך, גם במקרה שבו שר הביטחון גנץ יתנגד לכך.