הוויכוח בין נתניהו לגנץ בשאלה אם יאושר תקציב חד־שנתי, כפי שדורש ראש הממשלה, או דו־שנתי, כפי שדורש יו"ר כחול לבן - טרם הוכרע, אבל לפי גורמים בליכוד, באגף התקציבים של משרד האוצר כבר עובדים על הכנת תקציב חד־שנתי. העבודה נעשית על סמך העמדה המקצועית של בכירי האוצר, הסבורים כי במצב הכלכלי הנוכחי נכון יהיה לתכנן תקציב לשנה ולא לשנתיים, וזאת אף שבהסכם הקואליציוני נכתב כי התקציב הקרוב יהיה לשנתיים.

בליכוד אומרים כי מבחינתו של נתניהו, הבחירה שניצבת בפני גנץ היא חד־משמעית: תמיכה בתקציב החד־שנתי או הפלת התקציב בהצבעה בכנסת והליכה לבחירות. לדברי אותם גורמים, בנושא זה נתניהו יכול רק להרוויח: על פי הסקרים, מצב מפלגת הליכוד השתפר משמעותית מאז הבחירות, והיא יכולה לגרוף בקלפיות 40 מנדטים. מנגד, אותם סקרים צופים היחלשות משמעותית לכחול לבן. כך שאם גנץ יקבל את עמדת נתניהו ויסכים לשנות את סעיף התקציב בהסכם הקואליציוני, והתקציב החד־שנתי יעבור בכנסת, נתניהו עשוי לשמור לעצמו את האפשרות ללכת לבחירות מוקדמות במרץ 2021, והכנסת תצטרך להעביר את התקציב הבא, לשנת 2021.

"העימות סביב התקציב מיטיב עם נתניהו גם ברמה הציבורית", אומרים בליכוד. "גם הכלכלנים האובייקטיביים סבורים שבשל משבר הקורונה יש לשנות כיוון ולהעביר תקציב חד־שנתי. נתניהו, התומך בעמדה זו, מצטייר כמנהיג אחראי בתקופת משבר ולא כמי שמבקש להפר הסכם קואליציוני".

במשרד האוצר אומרים כי טרם התקבלה החלטה סופית, וכי הנושא נמצא במגרש של נתניהו וגנץ. עם זאת, לדברי גורמים במשרד האוצר, אגף התקציבים ניצל את שלוש מערכות הבחירות האחרונות כדי להכין תוכניות מגירה לרגע שיהיה תקציב, וכשתגיע ההכרעה - משרד האוצר יידע להתאים את תוכניותיו להחלטה. אם יוחלט על תקציב חד־שנתי, משרד האוצר יהיה מוכן להציגו בממשלה בעוד כשבועיים.

בסביבתו של גנץ טוענים כי לא חל שום שינוי בעמדתו, וכי הוא נחוש לפעול להעברת תקציב דו־שנתי, כפי שהדבר מופיע בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. היום יכנס גנץ את סיעת כחול לבן כדי לדון בנושא.