יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, יצא היום (שישי) להגנתו של חבר הכנסת ממפלגתו, מאיר כהן, בעקבות התחקיר ששודר אמש בתוכנית "עובדה" בו נטען כי ישנן עדויות שהטריד מינית נשים וניסה להשתיק את הטענות נגדו. בתגובה לאזרח ששאל אותו בדף הפייסבוק מדוע אינו מגיב לתחקיר, השיב לפיד: "מאמין במאיר ומאמין למאיר ושמח שהנסיון לחסל אותו פוליטית נכשל באופן כל כך מהדהד".

יאיר לפיד מגן על מאיר כהן (צילום: צילום מסך פייסבוק)
יאיר לפיד מגן על מאיר כהן (צילום: צילום מסך פייסבוק)

הליכוד פרסם תגובה לדברי לפיד: "יאיר לפיד צריך להסביר לציבור איך דחף למנות את מאיר כהן ליו״ר הכנסת למרות שידע על עברו המפוקפק. לפיד וכהן צריכים להסביר לציבור איך השתיקו את הפרשה והאם מי שנתן את ההוראה לעצור במפתיע את החקירה הוא כיום ח״כ בכיר ב״יש עתיד״?".

כזכור, אמש פרצה סערה בעקבות פרסום תחקיר ששודר בתוכנית "עובדה", ובו נחשפו עדויות וטענות לכאורה על הטרדות מיניות של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד והשתקה של טענות אלה בידי אנשיו. התוכנית שודרה אף שעורכי דינו של כהן שיגרו למערכת התוכנית מכתב הודעה על הגשת תביעה בגין לשון הרע.

במרכז התחקיר עמדה עדותה של רוית בן ברוך, לשעבר מזכירתו של כהן בעת שכיהן כראש עיריית דימונה, שהעידה כי אישה סיפרה לה שהוטרדה על ידו מינית, בלשכתו. המוטרדת לכאורה מסרה את עדותה בכתב לדורון ביטון, עיתונאי מקומי בדימונה, שמונה לעוזרו ויד ימינו של כהן בעירייה. היא סיפרה: "מאיר חיבק אותי וניסה לנשק אותי בפה. הזזתי את ידו מעליי ודחפתי אותו". ביטון, שהספיק להסתכסך עם כהן, סיפר שראה את ראש העיר לא אחת בסיטואציה אינטימית עם נשים שעבדו איתו, בלשכתו. כהן התלונן נגד ביטון, וטען כי הוא מנסה לסחוט אותו. ביטון נשפט והורשע, לטענתו, על מעשים שלא ביצע.

בתוכנית עלו טענות קשות גם נגד התנהלות המשטרה. על פי התוכנית, בשנת 2013, בעת שכיהן כשר הרווחה, המשטרה ערכה בדיקה בעניינו של כהן וביקשה לשמוע את תלונותיהן של חלק מהנשים, אלא שאז הגיעה הנחיה מגבוה להפסיק את החקירה. סנ"צ בדימוס נמרוד הראל, שניהל את החקירה, אמר למגישת התוכנית אילנה דיין: "החקירה הופסקה, וזו לא הייתה החלטה שלי".

מלשכת ח"כ מאיר כהן נמסר בתגובה: "ח"כ כהן הוא איש ציבור הגון שמעולם לא דבק בו רבב ושמעולם לא התכופף בפני איומי סרק, עלילות מומצאות ונסיונות להשחיר את שמו. כהן מעולם לא הטריד שום אישה, לא כפה את עצמו ולא ניסה 'לשדל' נשים, ומעולם לא הוגשה נגדו תלונה שטוענת אחרת".