לאחר ששוחרר אמש מהמעצר אליו נכנס בעקבות הפרות הסדר שאליהן נקשר שמו, במסגרת הפגנת מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים, קיים הערב (ראשון) תא"ל במיל' אמיר השכל מסיבת עיתונאים.

"תת אלוף במילואים לא שונה מטוראי במילואים, ובכלא הדרים היו איתי שניים שגילו סולידאריות - סאדי וגיל. ביום שישי נחצה קו שהיה אסור שייחצה. הסיבה היתה להשציק את המחאה נגד הנאשם בפלילים בנימין נתניהו. קיבלתי אלפי תמיכות מאנשים שאי אפשר לעצור בשביל סתימת פיות", פתח השכל את דבריו.

"ראינו בשבועות האחרונים עד כמה נתניהו דואג בשבועות האחרונים לענייניו האישיים. איש לא ימנע ממני ומחבריי את זכות המחאה. השטח רוגש: קורונה, המצב הכלכלי ופרשת הצוללות, אם המחאה שלי תצית את האש - היה כדאי. הקרע והקיטוב בציבור קשים, על נתניהו לקום וללכת", המשיך.

אמיר השכל (צילום: אבשלום ששוני)
אמיר השכל (צילום: אבשלום ששוני)

"הייתי ראש להק כח אדם בחיל האוויר ומעולם לא חשבתי שאהיה בבית מעצר הדרים. בדרך כלל המפגשים שלי עם המשטרה היו חיוביים למעט אירועים חריגים. צר היה לי לראות את הסרט הערוך שהמשטרה הציגה בבית המשפט. הואשמתי שלא עמדתי בתנאי ההפגנה אבל היכולת לשלוט באנשים ברחוב מוגבלת. היו שתי הפגנות בכיכר רבין שיצאו משליטה והמשטרה ידעה להכיל את זה", הוסיף.

"תפקיד המשטרה לאזן בין חופש הביטוי לטובת הציבור. קיבלנו יחס אנושי משירות בתי הסוהר אבל התשתיות שם - לא מאחל לאף אחד. מחר נפתח מאהל מחאה בשדרות רוטשילד. בתחושה שלי היתה הנחיה מלמעלה שלא להכיל ביום שישי את ההפגנה", סיים את דבריו.

עורך דינו של השכל, גונן בן יצחק, אמר: "אמיר סירב לחתום על תנאים מגבילים כי הוא לא עבר על החוק. מפקד משטרת מוריה שדיבר איתי סיפר דברים מהשיחה לשר לביטחון פנים שציטט אותו. המשטרה הציגה קלטת מבושלת בבית המשפט. מפקד התחנה הגיע זמן רב לאחר שאמיר נעצר וזה מעיד שהמעצר פוליטי. צר לי קצת שהשופטת לא העירה על זה למשטרה בדיון. היו סתירות בעדויות של המשטרה בבית המשפט, כמו סתירות על זמני המעצר".