"החלת החוק הישראלי היא הזדמנות היסטורית שראש הממשלה עובד עליה כבר שנים. איך אמר פעם ראש השב"כ? הכוכבים יסתדרו ובאמת כוכבים הסתדרו", כך אמר היום השר דודי אמסלם (ליכוד), בהשיבו להצעת אי אמון בממשלה של מרצ בנושא הסיפוח.

"השעה דוחקת והזמן לא פשוט. הקב"ה הוביל אותנו לנקודה שלא הייתה אף פעם. הזדמנות היסטורית שאני בספק גדול מאוד אם אי פעם תחזור על עצמה ואסור לתת לה לחמוק", אמר אמסלם.

"אם לא אין לנו זכות על ארץ ישראל אין לנו זכות לא בתל אביב ולא בשום מקום. אנו לפי תפיסתנו היהודית קבלנו את ההבטחה האלוקית על ארץ ישראל", הוסיף.

דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

"אנחנו לא מדברים להחיל את החוק על רמאללה. אנחנו עוד לא שם. אולי למרצ יש תוכניות לפנות את כל היהודים מיו"ש אבל אני חושב שכשיש לנו הזדמנות פז אסור לוותר עליה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, שהציגה את הצעת האי אמון, אמרה כי "הציבור הישראלי בהמוניו מתנגד נחרצות לסיפוח וחושב שיש שורה ארוכה של נושאים שחשובים לו יותר ומעניינם אותו יור בעת הזאת מאשר הדבר הזה".

"אנחנו רואים כאן אובססיה מוזרה, דהרה בלית מוסברת אל עבר צעד מסוכן היסטורי ודרמטי בנזק שיגרום, שיהפוך את ישראל למדינת אפרטהייד מצורעת בעולם ויחריב את הזהות הדמוקרטית שאנו עמלים לשמור עליה, צעד שיעמיד אותנו בשורה אחת עם מדינות פושעות ברחבי העולם שאנו לא רוצים להדמות אליהן". בתם הדיון נדחתה הצעת האי אמון ברוב של 60 מתנגדים, 18 תומכים ונמנע אחד.