ראש הממשלה בנימין נתניהו עקץ הבוקר (שלישי) את ראש הממשלה החליפי בני גנץ, ואמר בפתח פגישתו עם בריאן הוק השליח האמריקאי לענייני איראן כי "יש לנו נושאים ממש חשובים לדבר עליהם. אפילו כאלה שלא יכולים להתאים לאחרי הקורונה". בהמשך פנה נתניהו לאיראנים ולנשיא סוריה אסד: "פונה לאיראנים ולנשיא סוריה: "נעשה כל שנדרש כדי למנוע מהמשטר האיראני נשק גרעיני. בנוסף, נמשיך לפעול כדי למנוע מכם עוד חזית טרור בסוריה. אסד, אתה מסכן את מדינתך".

הוק התייחס לאמברגו הנשק על איראן שצפוי לפוג, ואמר: "היא תוכל לייצא נשק מתקדם לחיזבאללה ולג'יהאד האסלאמי. איראן היא איום לישראל ולכל העולם".

כאמור, אתמול אמר גנץ בישיבת סיעת כחול לבן כי "מה שאינו קשור במאבק בקורונה, יחכה לימים שאחרי הווירוס". נתניהו הגיב לו אז - "אנחנו במגעים מול הצוות האמריקאי שנמצא פה בישראל. אנחנו עושים את זה בדיסקרטיות. הנושא אינו תלוי בכחול לבן. הם לא הגורם לכאן ולכאן".

כזכור, גנץ נפגש אתמול עם יועץ נשיא ארה"ב והשליח המיוחד לנושאי המו"מ, אבי ברקוביץ', ושגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, בנוגע לתוכנית השלום של הממשל האמריקאי. שר החוץ, גבי אשכנזי, צפוי להיפגש היום עם ברקוביץ'. לפי גורמים אמריקאים המעורים בפרטים, ישראל לא תנקוט צעדים להרחבת ריבונותה בגדה המערבית במהלך השבוע הקרוב.

גורמים בכחול לבן מסרו אתמול כי "גנץ הבהיר בפגישה שה-1.7 הוא לא תאריך קדוש ושתוכנית השלום של הנשיא טראמפ היא המסגרת הנכונה והטובה ביותר לקידום תהליך השלום במזרח התיכון ויש לקדם אותה מול השותפים האסטרטגיים באזור והפלסטינים ולהגיע למתווה שמיטיב עם כל הצדדים - באופן מידתי אחראי והדדי".