במשרד החוץ נערך היום (שלישי) טקס חילופי מנכ"לים בו מונה לתפקיד המנכ"ל הנכנס, אלון אושפיז, במקום המנכ"ל היוצא - יובל רותם. שר החוץ גבי אשכנזי נשא דברים בטקס והתייחס לסוגיית סיפוח השטחים הצפוי: "אנו עומדים בפני הזדמנויות אזוריות משמעותיות. עלינו לפעול באחריות רבה לשמירת האינטרסים המדיניים והביטחוניים של מדינת ישראל תוך שמירה על דיאלוג מתמיד עם ידידתנו ארה"ב והמדינות השכנות לנו, ומבלי לפגוע ביציבות הביטחונית והסכמי השלום הקיימים".

עוד אמר שר החוץ, כי "האתגרים הם רבים. ישראל ממשיכה להיות מאותגרת בתחום הלגיטימציה, וזירה זו כופה עלינו מאבקים יומיומיים. אחד היעדים החשובים של משרד החוץ בשנים הקרובות יהיה להתאים את המשרד למציאות המשתנה , לקבוע רלוונטיות ולבסס אותה. אנחנו עומדים מול שעה מכריעה עבור מדינת ישראל ובשעה זו אנחנו צריכים את משרד החוץ במיטבו – ואין טוב ממך, אלון, להוביל את המשרד אל מול אותם אתגרים".  

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אף הוא בטקס והתייחס לנושא החלת הריבונות: "המטלות שלפנינו לא נעלמות. היום הספקתי לשבת עם השליח האמריקאי לענייני איראן בריאן הוק וגם עם השליח האמריקאי לנושאי המו"מ במזה"ת אבי ברקוביץ'. עם בריאן הוק דיברתי על האיום האיראני שלא מפסיק, וגם על הפעילות שלנו נגד האיום האיראני שאינה מפסיקה. עם ברקוביץ', השגריר פרידמן ואנשי משלחתם דיברתי על שאלת הריבונות, שאנחנו עובדים עליה בימים אלה, ונמשיך לעבוד עליה בימים הקרובים".

ראש הממשלה התייחס גם לעלייה בתחלואה בנגיף הקורונה ואמר כי "קיימתי גם כמה התייעצויות עם שר הבריאות ועם ראש המל"ל, משום שאנחנו בתהליך של התפשטות מגפת הקורונה. אנחנו רואים את זה בעולם. באוסטרליה סגרו 35 מחוזות, בדרום קוריאה ובארצות אחרות הם פועלים מהר מאוד באמצעים שונים נגד ההתפרצות הזאת. המחלה הולכת וגואה ברחבי העולם, לצערי גם בישראל. אנחנו נדרשים לפעולות, מצד אחד לעצור את ההתפשטות הזאת ומצד שני לאפשר פעילות כלכלית שאני דן עליה עם שר האוצר, גם כן, כמה פעמים ביום. אנחנו נמשיך לעשות את שתי הפעולות הללו במקביל למטלות של מדיניות החוץ והביטחון של מדינת ישראל. אנחנו לא נחים לרגע".