רונן צור, ששימש כיועצו של בני גנץ במערכות הבחירות האחרונות התייחס היום (רביעי) בראיון ב"גלי ישראל" לפרשת הצוללות. הוא נשאל האם לפי דעתו, נתניהו מכר את הביטחון תמורת בצע כסף, והשיב: "אתה שואל שאלה שנוגעת בדברים הקשים ביותר. אני באופן אישי מתקשה להאמין שבנימין נתניהו מעורב בפגיעה בביטחון המדינה תמורת בצע כסף".

"אחרי מערכת הבחירות האחרונה נוצר לי חיבור עם מיקי גנור, שמעורב עמוק בפרשה, ואני מייצג אותו כיום", אמר צור, "היום אני יודע שהמון ממה שנאמר כלפיו התברר כלא נכון". לדבריו, הרבה מידע שהתפרסם וייחס לגנור דברים וכוונות התברר כשקרי. "אז אני אמנע מלהתייחס לנושא ואשאיר לרשויות החוק", הוסיף. 

מוקדם יותר החודש, יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד, וסיעת יש עתיד-תל"ם, הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק להקמת ועדת חקירה מיוחדת לרכש ספינות השיט והצוללות לחיל הים. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התחייב בעבר להקמת ועדת כזאת, בטרם נכנס לממשלת האחדות.

כזכור, הפרקליטות הודיעה בחודש דצמבר על המלצתה להעמיד לדין בכפוף לשימוע מספר חשודים בתיק 3000. בן דודו של ראש בנימין נתניהו ופרקליטו לשעבר, דוד שמרון, יואשם בפרשה בהלבנת הון, מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר (צ'ייני) מרום ונציג המספנה הגרמנית טיסנקרופ מיקי גנור, שוויתר על הסכם עד המדינה, יואשמו בשוחד בכפוף לשימוע. דוד שרן, ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, יואשם גם הוא בשוחד, וכך גם השר וחבר הכנסת לשעבר אליעזר (מודי) זנדברג, שהיה יו"ר קרן היסוד.

הפרשה, שזכתה לכינוי 'תיק 3000', עלתה לכותרות בסוף 2016, כאשר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע על פתיחת בדיקה בחשד לביצוע עבירות שוחד במהלך עסקאות לרכישת צוללות בין התאגיד הגרמני 'טיסנקרופ' למדינת ישראל. חקירת הפרשה התנהלה על ידי יחידת להב 433 של המשטרה, ובמסגרתה העיד בין השאר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ששמו נקשר כמעורב בפעולות הבלתי חוקיות, אך פרקליט המדינה, שי ניצן, הודיע כי הוא אינו בין החשודים. שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה יעלון, ושר האוצר לשעבר, ח"כ יאיר לפיד, מסרו גם הם עדות בפרשה.