האם ישראל שוב בדרך לבחירות? רק אתמול הצהיר שר האוצר ישראל כ"ץ כי אם לא יאפשרו לו להביא תקציב חד שנתי הממשלה תתפרק. הבוקר (חמישי) התייחס שר התרבות הוספורט, חילי טרופר (כחול לבן) למתיחות בקואליציה, ואמר כי הוא "לא מאמין שראש הממשלה בנימין נתניהו, או ישראל כ"ץ או מישהו אחר מעז לחשוב על הובלת ישראל לבחירות בתקופה הזו".

טרופר הודה בראיון בגלי צה"ל שיש קשיים ומתחים בממשלת האחדות, אבל טען כי "אבל הממשלה עובדת רוב הזמן בשיתוף פעולה לטובת האזרחים".

לגבי ההתמודדות עם התפרצות הקורונה, אמר השר, כי "צריך להימנע בכל דרך מלהגיע לסגר שישתק את הכל. צריכים לאפשר לחיים הכלכליים להתקיים - לצד הקפדה על מקומות עם תחלואה גבוהה".

בין הליכוד לכחול לבן יש מתיחות לא רק לגבי שאלת התקציב החדש שנתי, אלא גם לגבי החלת הרבינות בבקעת הירדן ובחלקים מיהודה ושומרון. בעוד בליכוד רוצים לקדם את הנושא במהירות, בכחול לבן לא מתלהבים מהמהלך ומסים לדחות אותו כמה שיותר. שלשום אמרה שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) כי אם נתניהו היה רוצה בחירות הוא היה מוצא סיבות לפרק את הממשלה הרבה קודם. בראיון בחדשות 13, אמרה רגב כי "רה"מ מחוייב לאחדות כי הוא מחוייב לאזרחי ישראל. לא חשבנו שיהיה כאן ירח דבש. הלוואי והיה לנו 61, אבל המציאות של הקורונה לא פסחה על מדינת ישראל, הוא העדיף את טובת הציבור על טובת המחנה הלאומי".

"אני חושבת שגנץ מייצר את חלק מאותם משברים" הוסיפה השרה. "הלכנו עם גנץ וכחול לבן בחוק הנורווגי ופסקת ההתגברות, אבל בכחול לבן כל פעם מייצרים בעיה חדשה - מה הם לא ידעו שאנחנו הולכים להחיל ריבונות?".

האם במצב הקשה מאוד של המשק הישראלי כשהאוצר זקוק לכל שקל, זה מה שהמשק הישראלי זקוק לו?
"קודם כל זה לא סיפוח, זה שטחים שלנו. שאבותינו ואימותנו הסתובבו בשטחים האלו. אנחנו לא רוצים להגיע לבחירות, אבל אם בסופו של יום כחול לבן לא ישתפו פעולה ולא ימלאו את חלקם בהסכם הקואליציוני, זו תהיה בעיה".

"היערכות בטחונית רחבה צריכה להיות והיא נעשית גם היום, לא מכירה שום עלות כלכלית. צריך להחיל את הריבונות, זו הזדמנות היסטורית, ולא משנה בכלל באיזה מצב אנחנו נמצאים"