בליכוד שוב תוקפים את יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, ובאמצעותו את בכירי יש עתיד. עודה השתתף היום (חמישי) ברמאללה בכנס וירטואלי שקיימו בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב וסגן מנהיג חמאס, סאלח עארורי, נגד הסיפוח. ״אני מגיע לכנס ברמאללה כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים פלסטינים", אמר עודה. "פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".

בליכוד הגיבו לדברים בחריפות. "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה", נכתב בתגובה. חברת הכנסת מיכל שיר (הליכוד) פנתה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את עודה. לדבריה, "עודה השתתף בכנס משותף לארגוני הטרור פת"ח וחמאס, בו שני הארגונים הודיעו הלכה למעשה על השקת אינתיפאדה נגד מדינת ישראל. השתתפותו של חבר בכנסת ישראל בכנס כזה ללא הבעת התנגדות ברורה לאלימות כמוה כהסתה ממש לטרור. יש לעצור את התופעה הבזויה בה חברים בכנסת ישראל מנצלים את החסינות שלהם כדי לתמוך במאבק מזוין נגד מדינת ישראל".

ח"כ שלמה קרעי הגיש תלונה לוועדת האתיקה וכתב כי "ח"כ איימן עודה השתתף לאחרונה בכנס "זום" של ארגון חמאס ופת"ח ובו בין היתר איומים לפעול באלימות נגד ישראל עקב החלת הריבונות הצפויה ובכלל. מעבר לאיומים באלימות, הרי שעצם השתתפותו של חבר כנסת בישראל בכנס (אפילו אם זה בזום) עם ארגון טרור רצחני הוא דבר שלא ייעשה, זו תמיכה בטרור לכל דבר ועניין ועל ועדת האתיקה להענישו בחומרה יתרה".

סגנית יו״ר הכנסת, ח״כ שרן השכל, אמרה כי "השותפים של יש עתיד וליברמן להקמת ממשלה הם גם השותפים של פת״ח וחמאס. מי שרצה להקים ממשלה עם השותפים האלה סיכן את בטחון מדינת ישראל, לא פחות". ואילו ח"כ קטי שטרית אמרה כי הרשימה המשותפת יורקת בפנים של האזרחים הערבים "במקום לחבר אותם למדינה, הם מעדיפים להתעסק בפלסטינים. איימן עודה, שהתקשורת אוהבת לצייר כאיש מתון, מתארח בכנס של ארגוני הטרור חמאס ופתח המאיימים על אזרחי ישראל בטרור, במקום להתעסק בבעיות של האנשים שהצביעו לו בקלפי. מפלגת הליכוד היא הכתובת עבור האזרחים הרוצים להשתלב, ומבינים שהם חלק בלתי נפרד מהמדינה. הליכוד היא המפלגה שהשקיעה הכי הרבה בתקציבים ובתכניות לפיתוח המגזר הערבי. השבוע הגשתי הצעת חוק שתסייע למיעוטים שתורמים למדינה להתקבל למשרות ממשלתיות, במסגרת ההעדפה המתקנת. הגיע הזמן לעשות סוף להתנהלות הצינית והחתרנית של הרשימה המשותפת". 

גם בישראל ביתנו גינו: "גיס חמישי"

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אבידור ליברמן כתב בטוויטר כי "איימן עודה השתתף בכנס ווירטואלי של פתח וחמאס בנושא הסיפוח הוירטואלי של נתניהו. אני מקווה שאיימן עודה והחברים שלו יהפכו לווירטואליים בדיוק כמו הכנס".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, הגיב להשתתפות שחל עודה בכנמס ואמר כי "שוב איימן עודה מוצא דרך להראות לכולם מהו גיס חמישי המנצל את מדינת ישראל, נהנה משכר ומהטבות ובתגובה יורק בפרצופם של האזרחים. עודה מתאים לפרלמנט ברמאללה, אשמח לתרום ולממן עבורו את הוצאות הנסיעה וההובלה".