דרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מוועדת הכספים לדון בהחזרי מס רטרואקטיביים הסעירה את המערכת הפוליטית והציבורית בחודש  שעבר. העיתונאי ושדרן 103FM בן כספית התארח היום (שישי) בתוכניתו של נסים משעל וטען כי ראש הממשלה השתנה: "מי שאתה הכרת ואני, זה לא מי שאנחנו מכירים עכשיו. סדר העדיפויות שלו השתנה, האיזונים והבלמים שהיו סביבו נעלמו. נתניהו של לפני כמה שנים, היה מעלה בדעתו לחלוב מהמדינה מיליון שקל בשביל החזרי מס באמצע האירוע הזה? האירוע הזה לא היה בגללו. הוא לא מחליט כבר, הוא לא שולט".

שוב נתניהו מאיים על כחול לבן ללכת לבחירות. הפעם זה קרה אתמול בקבינט הקורונה. הוא באמת לדעתך רוצה ללכת לבחירות עם מיליון מובטלים וקורונה מתפרצת?
"התשובה היא לא אבל יש הערת אזהרה, כי אנחנו כבר לא נמצאים במחוזות מה הוא רוצה. אני חושב שניהול של כל מה שקורה במתקן הממלכתי שאנו קוראים לו בלפור חרג מהמחשבה הרציונלית ובנוי על כל מיני דברים אחרים. יכול מאוד להיות שכשאני אומר שהוא לא רוצה, שהוא בסוף בכל זאת יעשה את זה. תשמע, אני גם לא בטוח שהוא רצה להגיש לוועדת הכספים את רשימת הדרישות הלא תאמן שחזירות זו הגדרה מצמצמת שלה, בעיצומו אבל הכי מטורלל של משבר הקורונה, כשאנשים שואלים את עצמם אם הם ימשיכו לחיות, לא אם הם ימשיכו לאכול".

כלומר אתה רוצה להגיד שרה"מ בעצם לא מקבל החלטות לבד?
"אני רוצה להגיד שרה"מ שאתה הכרת מצוין ואני קצת אחריך זה לא רה"מ שאנו מכירים עכשיו. הוא כבר לא מחליט לבד וסדר העדיפויות שלו השתנה. האיזונים והבלמים שהיו סביבו נעלמו. תחשוב רגע ניסים, מי נמצא עכשיו ברגע זה ליד רה"מ. היה פעם יואב הורוביץ, היה הראל לוקר, היה גיל שפר, היו אנשים, אתה יודע".

כשאתה אומר שהאיזונים והבלמים נעלמו, אני מתחיל להיות מודאג. זה האיש שאמור לקבל החלטות גורליות עלינו, על המדינה, ואם הוא איבד את הבלמים והאיזונים, אז אנה אנו באים, זה נורא מה שאתה אומר.
"קודם כל אנה אנו באים בדיוק לאן שבאנו, למצב שכל אירופה פתוחה וישראל סגורה, למצב שהמשבר הכללכלי נראה הרבה יותר גרוע ממה שחשבנו כי אתמול שמעתי את שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, מספר שבניגוד להערות אין חזרה משמעותית של מובטלים וחל"תניקים לעבודה, להיפך זה נעצר. רואים שאין להם לאן לחזור לעבוד, צעירים כמעט לא חוזרים בכלל לעבודה, ואתה רואה שהעסק לא מנוהל. הסיפור עם הקורונה הוא דוגמה מצוינת שהעסק לא מנוהל, ונתניהו שהיה מוקף, אנחנו מדברים עכשיו על 11 שנה ברציפות, כבר יותר, 11.5 - מאפריל 2009 ועד עכשיו, תמיד היה שם צוות כזה או אחר, אף פעם הצוותים לא היו באיכות גבוהה מדי. צוותים באיכות גבוהה היו לשרון, לפרס, לרבין, גם לשמיר. לנתניהו וברק אגב זה תמיד אנשים שעושים עליהם כל מיני ארחי פרחי אבל היו, ואתה יודע מקצועית היו אנשים שאמרו כן, לא, this is not done. נתניהו של לפני כמה שנים היה מעלה בדעתו לחלוב מהמדינה מיליון שקל כשהוא שווה עשרות רבות מאוד של מיליונים בשביל החזרי מס באמצע האירוע הזה? אז אני אומר לך שהאירוע הזה לא היה בגללו, וגם כשהוא נאלץ לדחות את ההמשך שלו".

אז הוא התנצל.
"אז הוא התנצל, הכל מוצדק הוא אמר".

על העיתוי.
"אני מצר על העיתוי, וגם זה עלה לו ביוקר. אז אני אומר לך שהוא לא מחליט כבר, הוא לא שולט, הוא איבד שליטה ולכן להגיד לך שהוא לא רוצה בחירות לא אוכל, מצד שני להגיד לך לא יהיו בחירות אני לא אגיד, כי יש במשוואה הזו גם צד שני וקוראים לו עדיין כחול לבן".

שמרימים ראש בזמן האחרון.
"הם קיבלו החלטה אסטרטגית, הם לא מפחדים יותר. אני מקווה שהם יעמדו בה. הם אומרים דבר כזה, אתה רוצה בחירות? תעזוב אותנו באמא שלך ולך לבחירות. לא מעניין אותנו, תעשה מה שאתה מבין. אתה יודע, הם היו צריכים לבוא ככה מהתחלה. כי אם הם היו שואלים נניח אותי או אותך היינו מסבירים להם שנתניהו מבין רק כוח, מי שמפגין נגדו חולשה הוא יקפל אותו בקיפול אוריגמי ויוריד אותו במים באסלה".

בוא נדבר רגע על המתקפה שלו על היועמ"ש ואני מצטט, הוא אמר ככה: "מזימת ההפיכה השלטונית של מנדלבליט נחשפה במלוא כיעורה", ואני שואל אותך באמת, הוא מאמין למה שהוא אומר, שמנדלבליט ניסה ליזום הפיכה שלטונית?
"בטח קראת את הטור שלי היום..."

איזו שאלה.
"אתה פשוט שודד לי ממנו שאלה".

דבר ראשון שאני עושה כל בוקר ביום שישי זה קורא את הטור שלך. קיבלת עכשיו פיצוי על זה שלא הזכרתי אותך עם יאיר לפיד?
"בלי ריבית אבל קיבלתי. גם אני שאלתי את עצמי את זה כי הרי פוליטיקאים מפזרים שקרים ונתניהו לא שונה, אולי אפילו מאוד דומה, אולי אפילו מצטיין בתחום, אבל זה לא שקר. מה שהוא אומר על מנדלבליט זו הזיה, זה מעיד על בעיה בתחום הנפש. הרי באמת כאילו צריך להיות גבול, הרי בסוף בני אדם רציונליים אמורים לפעול בתוך איזשהי מערכת של איזונים ובלמים. אתה מעלה בדעתך שהאיש הזה הבית"רי הז'בוטינסקאי שהיה מזכיר ממשלה שלך ממש לפני התפקיד הנוכחי שהוא בכלל ימני וחוזר בתשובה שכל מי שהכיר אותו לאורך הקריירה מעיד על יושרו, הוא קשר עם מי? עם רביב דרוקר? מה יוצא לו? למנדבליט היה חלום להיות שופט עליון, כל מה שהוא היה צריך להיות זה להעביר קדנציה סבירה כיועץ משפטי, מה שעשה קודמו".

מנדלבליט חשף השבוע כפי שכתבת מכה של גידופים והשמצות. אבל אתה כותב הבוקר "בהסתה הזו נתניהו הופך את מנדלבליט למטרת דמות". תסביר לי מה זה מטרת דמות.
"מטרת דמות זה אדם שחייו בסכנה. אני לא ממציא את הדבר הזה כי הייתי שם ואתה היית שם ברצח רבין, ואף אחד מאיתנו לא האמין. עכשיו למה רבין נרצח? כי שכנעו ושטפו את מוחם של X אנשים, אחד מהם קראו לו יגאל, שרבין זה בעצם דין רודף, שהוא איך אמר נתניהו בזירת אחד הפיגועים: "ראש הממשלה רבין מעדיף את רווחתם של תושבי עזה על פני ביטחונם של תושבי תל אביב". זאת אומרת שהוא מסכן יהודים. עכשיו מה שהוא עושה זה אותו דבר, בווריאציה, בגרסה חדשה".

כשאתה אומר שהוא הופך את מנדלבליט למטרת דמות כלומר ליעד, הוא קורא למה? לרצוח אותו?
"הוא לא קורא לחסל אותו, הוא גם לא קרא לחסל את רבין, הוא גם לא רצה שירצחו את רבין, כי אז הוא האמין שזה יגרום לו להיות באופוזיציה עוד 200 שנה והוא טעה. הוא בסך הכל מסמן את רבין אז ואת מנדלבליט היום כמי שרוצים לגרש את ביבי. עכשיו, מכיוון שבשנים שחלפו מאז רצח רבין הוא כבר עלה בקרב שכבות נרחבות מאוד מהציבור לדרגה של משיח, ושהוא מאמין והיא מאמינה וחלק מהציבור מאמין שאין ישראל בלי ביבי, היא אמרה את זה בקולה, נעבור לחוץ לארץ וישראל תישרף, לכן מי שמנסה בכל הכוח במזימות, הרי הבן שלו מצייץ את דמותו של מנדלבליט בצורת דון קורלאונה,  והבן שלו עוד מנומס לעומת מה שקורה בביובי הוואטסאפ, בקבוצת הוואטסאפ שחשפתי לפני שבועיים גם בטור שלי, דברים איומים ונוראים. ולכן, חסר רק שמתוך מאות ואלפי שטופי המוח האלה, מישהו ירצה להושיע את עם ישראל בדרך שבה הושיע אותו יגאל עמיר".

אוי ואבוי.
"עכשיו על מנדלבליט לא שומרים כמו ששמרו על רבין, רבין הרי הוזנח במחדל היסטורי של הצבא".


אבל מנדלבליט מוקף בשמירה.
"מאז שהוא מאויים הוצבה עליו שמירה אבל אתה יודע, זאת שמירה שבוא נאמר ככה, מי שבאמת ירצה להרוג אותו ויסכים להשקיע בזה קצת אמצעים עוד עלול להצליח, ונתניהו יודע את זה אבל הוא לא למד לקח ולא הפיק לקחים. פרסמתי כבר 200 פעם את מה שאמר זה שהיה פסיכולוג אמונים בצוות של נתניהו ב-95, אדם של נתניהו חובש כיפה שקיבל שם משכורת, והזהיר, אתם מוציאים את השד מהבקבוק ומשחררים יצרים אפלים ואף אחד לא ספר אותו אז רבין נרצח. הוא לא לומד לקח מה לעשות?

טוב. אני אגיד לך מה אני לוקח איתי מהדברים שאמרת עכשיו, זה שהוא איבד את הבלמים והאיזונים. זה מדאיג יותר כי ההחלטות שמקבל ראש ממשלה בענייני ביטחון ובכל הדברים האלה, אם הוא איבד את הבלמים אז אנחנו בבעיה. את  זה אני לוקח איתי".
"אני רוצה להגיד עוד משהו מאוד פופולרי לסיום. זה שנמצאים שם עכשיו אבי ניסנקורן, גבי אשכנזי, בני גנץ, אסף זמיר, יועז הנדל וצבי האוזר, ועוד רשימה של אנשים שהם אנשים סבירים בוא נקרא להם, עם מדיניות סבירה וסוג של אחריות, ברשימה הקצרה של היתרונות של הממשלה הזו על פני קודמתה, זה גורם לי לסוג מסוים עם כל הביקורת המוצדקת על מה שגנץ עשה ובגד, אני לא אוהב להשתמש במילה בגד, ומעל והפר את ההבטחות שלה, זה שהם שם עכשיו, זה טוב".

טוב, הרגעת אותי טיפה.