לפני תחילת ישיבת הממשלה שמתקיימת כעת, היום (ראשון) לפנות בוקר ישב הפרשן הכלכלי הבכיר אלי ציפורי לשיחה קצרה עם מי שנכנס לתפקיד שר האוצר בתקופה הכלכלית הסוערת ביותר בעשור האחרון, בישראל - ובעולם כולו, ישראל כ"ץ, לכבוד ועידת ישראל OECD של מעריב.

"יחד עם כל בכירי משרד האוצר ונגיד בנק ישראל, גיבשנו עמדה מקצועית והגענו למסקנה שהדרך הנכונה היא להעביר במהירות תקציב על מנת לאפשר להזרים לציבור כספים ולעצמאים את הכספים המגיעים להם, ובמקביל להכין המשק לטיפול במשבר הקורונה", פתח כ"ץ.

לשאלה האם השר רואה אפשרות להתפרקות הממשלה בשל חילוקי הדעות על התקציב ענה כי "זה הפך עניין פוליטי, כי כחול לבן מנסים לשמר לעצמם יתרונות פוליטיים מבחינת הדיון הזה. אני הצעתי להם לא פעם - תפרידו את העניין הפוליטי מהעניין הכלכלי, הציבור רוצה כרגע ממשלה שמקבלת החלטות מהירות ומקילה עליו וגם מקדמת את צמיחת המשק בעתיד".

השר כ''ץ בראיון אצל אלי ציפורי (צילום: GO LIVE)
השר כ''ץ בראיון אצל אלי ציפורי (צילום: GO LIVE)

"אני בעד המשך קיום הממשלה" הוסיף השר, "התקציב הבא יהיה בתחילת השנה הבאה כשנדע מה קורה בשנת 2021, רק עכשיו נערכנו להתמודדות עם היציאה מהמשבר ופתאום המחלה חזרה, זה יהיה חוסר אחריות לקבוע מה יהיה בשנה הבאה. יש לנו את החורף באמצע, אין לי עניין במשבר פוליטי".

על הבעיות בהזרמת הכספים אמר השר: "לפני חודש כשנכנסתי לתפקיד גיליתי בעיות משמעותיות בהעברת הכספים לעסקים, ומאז פעלתי לשנות קריטריונים בתוך התכניות וגם לוודא יישום מהיר, אני חושב שאנחנו עכשיו במסגרת יישור קו, לגבי כפל קצבאות, דמי אבטלה, הארכנו להם עד אמצע אוגוסט כדי לראות מה קורה עד אז, ואותו דבר העצמאים קיבלו תכנית מאד רחבה יש לי שיחות איתם כל הזמן. אני פועל כדי להוריד את הכספים לשטח. הלשכה שלי ערוכה לקבל פניות ציבור עד רמת הפרט אני פועל בעניין אבל חייבים תוכנית מקפת. כמו כן, המגזר הציבורי צריך לשאת בנטל ולתרום את תרומתו במאבק בקורונה".
 
לבסוף אמר כי "הקורונה לא הולכת לעזוב אותנו, לכן אני פועל לגבש תכנית של שנה קדימה, שלפי הערכתי זה יהיה המועד בו יהיה חיסון אפקטיבי. ועד אז אנחנו חייבים להיערך בפעילות משקית במקביל לקורונה. זה אומר שיש ענפים שיתקשו מאוד לחזור לשגרה, ולכן אנחנו חייבים לספק תכנית שתאפשר לכולם רשת ביטחון לצד העברת תקציב ואיתו ביחד חוק הסדרים שיבנה את העתיד של מדינת ישראל. כשהמשבר יסתיים נהיה בנקודה הרבה יותר גבוהה ונוביל את מדינת ישראל לעבר עתיד יותר טוב. המטרה שלנו היא להשאיר את המשק פתוח, אני נאבק כנגד הסגירות ובעד אכיפה".