יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה השתתף ביום חמישי ברמאללה בכנס משותף לפת"ח ולחמאס. בעקבות כך קרא ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ליו"ר הכנסת יריב לוין לפתוח בהליכים להדחתו של עודה מהכנסת. במכתב ששלח ליו"ר הכנסת ביקש סמוטריץ׳ להפעיל את סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, הקובע כי לא יכהן אדם כח״כ אם פעל לשלילת קיומה של מדינת ישראל או תמך במאבק מזוין של ארגון טרור נגדה. 

סמוטריץ' התייחס במכתבו לנימוקי הבקשה, וכתב: ״היום, יום חמישי, התקיים כנס וירטואלי ברמאללה, שבו השתתפו ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת בכנסת, ג'יבריל רג'וב, ראש הוועד המרכזי בפת"ח והממונה מטעם התנועה על המאבק בתוכנית החלת הריבונות הישראלית, וסאלח אל־ערורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס".

"הכנס עסק בתוכנית הרשות הפלסטינית להתנגדות למהלכי החלת הריבונות של מדינת ישראל, וכלל תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, בשיתוף עם נציג הרשימה המשותפת״. לדברי סמוטריץ', ״השתתפותו של ח"כ עודה בכנס, שבו נשמעו אמירות מפורשות התומכות בהפעלת טרור נגד מדינת ישראל - למשל, 'המאבק שלנו משותף, אין אויב אחר מלבד ישראל' - ושבו השתתפו תומכי טרור מהרשות הפלסטינית ומארגון החמאס, אינו דבר שכנסת ישראל יכולה לעבור עליו לסדר היום. על פי החוק, ח"כ עודה אינו ראוי ואינו יכול לכהן כחבר כנסת ועל כן נדרשת הדחתו״.

פתיחת ההליך דורשת את חתימתם של 70 ח"כים, מתוכם לפחות עשרה מהאופוזיציה. עד סוף השבוע הצטרפו למהלך סיעות ימינה וישראל ביתנו, וכעת נדרשת חתימתם של ח"כים מהקואליציה. מלשכתו של ח"כ עודה נמסר: "ח"כ סמוטריץ' אינו ראוי לתגובה".