לאחר החלטת הממשלה ואישור הצעת החוק שתאפשר לה לתקן צווים שייכנסו לתוקף באופן מיידי, נכנסו אתמול ב-14:00 מספר הגבלות חדשות לתוקף, בהן סגירת הברים, מופעי התרבות, בריכות השחייה וחדרי הכושר.

אמש נכנסו לתוקפן ההגבלות בתחום התחבורה, על פיהם תותר כניסה של עד 20 איש לאוטובוסים. בנוסף, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו הבוקר על שינוי קל במגבלות, ובישרו כי ניתן יהיה להפעיל את המזגנים באוטובוסים, זאת לאחר הביקורת הציבורית הרבה על ההחלטה.

שרת התחבורה סיכמה עם משרד הבריאות כי אוטובוסים יורשו לנסוע ב-50% תפוסה בלבד, הם יפעלו עד כניסת השבת בימי שישי ויחזרו לפעילות במוצאי שבת. כמו כן, קווי הלילה יבוטלו. על פי הסיכום, באוטובוסים יפעלו המזגנים והחלונות יהיו פתוחים היכן שניתן. בנוסף, תתקיים אכיפה על שמירת ההוראות על ידי הנוסעים ותהיה הקפדה על עטיית מסכות וריחוק בין הנוסעים.

במקביל, החל מאמש הוגבלו ההתקהלויות בבתי התפילה לעד 20 איש. אולמות וגני האירועים ייסגרו החל ממחר, כאשר במהלך הימים האחרונים התאפשרה הכניסה אליהם בהגבלה של עד 50 איש באירוע.

ההגבלות החדשות של משרד הבריאות. מאתר משרד הבריאות
ההגבלות החדשות של משרד הבריאות. מאתר משרד הבריאות

כאמור, מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה אמש, בקריאה שנייה ושלישית, הצעת חוק שתאפשר לממשלה לתקן צווים שייכנסו לתוקף באופן מידי, ולקבל את אישור הכנסת בדיעבד. ההצעה אושרה ברוב של 29 תומכים מול 24 מתנגדים. המשמעות היא שהגבלות חדשות יוכלו להיכנס לתוקף כבר לאחר אישורן בממשלה, כאשר הכנסת תצטרך לאשרן רק בדיעבד.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי אתמול נרשמו 1,057 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, ומחצות נוספו אליהם עוד 68. זאת הפעם השנייה בשבוע האחרון שנרשמים יותר מ-1,000 נדבקים ביממה. מספר החולים הפעילים עומד על 12,717, מהם 89 במצב קשה. מספר המונשמים נותר יציב ועומד על 36. 

מאתמול נוספו עוד ארבעה נפטרים למניין קורבנות הקורונה והוא עומד כעת על 338. מספר הבדיקות שבוצעו אתמול הוא 23,046.נתוני משרד הבריאות עולה כי מספר המונשמים מתחילת חודש יולי - שבעה ימים בלבד - עומד על 31, כמעט כמו בכל חודש יוני, אז נרשמו 34 מונשמים, ויותר מחודש מאי כולו, שבו היו 23 מונשמים. רוב המונשמים הן בני 65-18. גם מספר החולים במצב קשה ביולי גבוה יותר מאשר בחודש מאי: 70 לעומת 38.