צוות תכנית השלום בבית הלבן, בראשותו של ג'ארד קושנר, הודיע היום (שלישי) כי יתכנס מחר כדי לדון בתכנית הפעולה של המעצמה במזרח התיכון, בין היתר ידונו גם בסוגיית החלת הריבונות, כך לדבריו של גורם גורם בכיר ומקורב לצוות לג'רוזלם פוסט. המקור אמר כי החלת הסיפוח "עדיין אפשרית" לביצוע בחודש הקרוב, בתיאום עם הנשיא דונלד טראמפ. 

הצוות צפוי לערוך מספר דיונים, שאליהם צפוי הנשיא טראמפ להצטרף בשלבים מתקדמים יותר. בכיר נוסף בממשל ציין כי במהלך הדיונים האחרונים, בכירים מישראל ומארה"ב התמקדו בעיקר בדרכי שיתוף פעולה בחזית המאבק בנגיף הקורונה, זאת בעיקר בשל העלייה המשמעותית בהיקף התחלואה בשתי המדינות בעת האחרונה. 

בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בנימין נתניהו מכריז על כוונתו לסיפוח הבקעה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשבוע שעבר, ראש הממשלה החליפי בני גנץ, אמר מספר פעמים כי צעדים להחלת הריבונות צריכים להידחות עד שישראל תצליח לבלום את התפרצות נגיף הקורונה בשטחיה, לצד ייצוב המצב במשק. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את הצהרותיו של גנץ, ואמר כי עמדתה של כחול לבן אינה רלוונטית להחלטותיו בנושא הסיפו. עם זאת. 

כזכור, התאריך שהוקצה להחלת הריבונות היה ה-1 ליולי, אך זה חלף מבלי שהתחילו פעולות ליישומו בשטח. לשכת ראש הממשלה פרסמה הצהרה באותו היום, בה נאמר כי "בנושא הריבונות - ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך בדיונים עם האמריקנים ובמקביל קיים היום דיון עם ראש המל"ל והצמרת ביטחונית, זאת במסגרת שורה של דיונים שהתקיימו בנושא. בימים הקרובים יתקיימו דיונים נוספים".