יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, תקף הבוקר (רביעי) את ניהול משבר הקורונה, ואמר בראיון בתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM כי "אם לא הייתה קורונה - הייתי מוציא 100 אלף איש לרחובות". בנוסף, הוא טען כי מדובר ב"כישלון הגדול ביותר בתולדות המדינה".

לא יהיו בחירות בקרוב.
"לא יודע, אני לא חושב שצריך בחירות לפני שעובר הגל השני, אבל אחר כך הממשלה הזאת צריכה ללכת הביתה. אין כישלון כזה בתולדות המדינה. מישהו כתב אתמול שזה יום הכיפורים שלה וזה גם מאותן סיבות של יום הכיפורים, יוהרה, אטימות, ניתוק מוחלט ממה שקורה בשטח, והם גם מנסים כל הזמן להאשים עכשיו את הפקידים. תראה, פרופ' סדצקי שדיברת עליה - אולי לא את הכל היא עשתה נכון, אבל היא לא פקידה, היא פרופ' לרפואה שמומחית באפידמיולוגיה. להפיל עליה את הנזקים שהם עשו זה הכי עלוב בעולם, בדיוק כמו שלהפיל על ערן יעקב שעבדתי איתו והוא איש מקצוע מסור. הרי מה נתניהו אומר? כולם שונאים את רשות המיסים כי אף אחד לא אוהב לשלם מיסים, אז נצעק עליו בפני כל האנשים כדי שהם ידעו ואז הם ישנאו אותו ולא יסתכלו על מה אני לא עשיתי. זו ממשלה שלא צריכה להיות פה. במצבי משבר כשאתה מסתכל ואומר אוקיי זה לא מנוהל נכון, מחליפים את המנהלים ומהר ככל האפשר".

צריכה להיות כאן ועדת חקירה? 
"אני לא יודע, יש כבר הצעת חוק אחת לוועדת חקירה פרלמנטרית, אני לא רוצה להתעסק בוועדות חקירה כל עוד מטפלים במשבר. לאנשים אין מה לאכול ואנשים חולים. התחלואה עולה בקו מבהיל, וכרגע צריך לעסוק בזה".

לא, כי אתה הגדרת את זה לפני דקה כמשבר הגדול ביותר שהיה פה, הפיאסקו הגדול ביותר שהיה פה.
"בואו נעבור את הגל השני. חלק מהבעיה זה שבמקום לעבוד במשבר ולהציג תוכניות עבודה, הצגתי את תוכנית שמונה הנקודות, בנט הציג תוכנית טובה, יש תוכניות נכונות. במקום לעשות את העבודה שלהם הם כבר מתעסקים בחיפוש אשמים. בישראל יש היום תחלואה יותר גבוהה מגרמניה".



וגרמניה היא מדינה גדולה מאיתנו פי 10.
"הממוצע באיחוד האירופי של האבטלה הוא פחות מ-7% ובישראל הוא 21%. כשאני אומר כישלון בדרגה של יום הכיפורים זה כישלון של ההנהגה, הכישלון הוא לא של פקידים באוצר ופקידים במשרד הבריאות, זה כישלון של נתניהו, הוא נכשל לגמרי, זה מה שקורה תמיד לאנשים אחרי יותר מדי שנים בשלטון".

מה ברח לנתניהו?
"הוא לא יודע לעבוד בצוות. בסוף זה סוג של משבר".

בגל הראשון הוא כן ידע לעבוד בצוות?
"הוא לא ידע לעבוד אף פעם בצוות, אבל היום פחות מתמיד".

אז איך זה הצליח לו? זה הצליח.
"כי הוא פוליטיקאי מאוד מוכשר, רק מה שאנו צריכים עכשיו זה לא פוליטיקאי שיודע לעשות יחסי ציבור ומסיבות עיתונאים ולהגיד שמכל העולם מתקשרים אליו, אלא מישהו שיודע להוביל אנשים, להעצים אותם ולחזק אותם. נתניהו, גם חסידיו אומרים שלא צומח לידו כלום. האיש מעולם לא ידע לעבוד בצוות, הייתי בממשלה שלו, לי אי אפשר למכור את השטויות שהוא מוכר על עצמו. בסופו של דבר, במקום לעבוד הוא מחפש אשמים ועל מי להפיל את האשמה. הוא נחמד מאוד בימים כתיקונם, אבל הוא לא עובד מול משבר לאומי אמיתי. זה שאין עדיין מנהלת מאבק, זה שלא הקימו קול בכל רחבי הארץ, זה שאין מערך הסברה לאומי, תחשבו, זה משבר שבכל העולם מבינים שמה שאתה צריך זה פעם ביום יומיים תדריך קצר בהיר של כמה דקות".

מה הוא לא עושה את זה? למה אין פרויקטור?
"כי הוא לא עמד בפיתוי של לעמוד בטלוויזיה כל פעם שעה בפריים טיים ולספר מה מצבו, ואני רוצה להזכיר - הוא אדם עם שלושה כתבי אישום פליליים חמורים. זה מעסיק אותו, והוא חייב את הלגיטימציה הציבורית, והוא חשב שהוא ינצל את זה. היה פה ראש ממשלת יוון, שטיפלה במשבר הקורונה הרבה יותר טוב מאיתנו, גם כלכלית וגם בריאותית. אמרתי לו - תגיד, עשית מסיבות עיתונאים? הוא הסתכל עליי, סתם ישבנו שתינו קפה ודיברנו, פקח עליי זוג עיניים ואמר 'מה פתאום, יש אנשי מקצוע'. אין לו כתבי אישום ומנדלבליט, הוא לא צריך עכשיו להשמיץ את כל העולם כי הוא מפחד מהכלא, ואתה יודע מה? הוא לא חושב שהוא צריך להתעסק - לא בהטבות המס שלו בזמן משבר לאומי ולא בשאלה איך תופרים חליפה לחליפי".

כשנשאל האם בשבועות הקרובים יפרצו הפגנות ענק, השיב לפיד: "צריך להתחשב בהנחיות הקורונה. אני אומר לך, אם לא הקורונה אני הייתי מוציא 100 אלף איש לרחובות. בסוף, החבר'ה שלנו בוערים לצאת והם צודקים, כי הם מבינים שפשוט בגלל פוליטיקה עלובה, פעם הייתי אומר פוליטיקה קטנה אבל זה לא קטנה זה עלובה - לא מטפלים בבעיות שלהם. אני מפציר באנשים לא להתקהל מפני שאסור להתקהל, אבל אם לא הייתה הקורונה אני יש עתיד, היינו מוציאים 100 אלף איש לרחובות".