החזרת המשא ומתן? הפלסטינים מוכנים לחזור לשולחן הדיונים עם ישראל, בחסות כמה גופים, בהם ארצות הברית, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה - כך אמר היום (רביעי) יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס אבו מאזן.

סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית "וואפא" מסרה כי דבריו של אבו מאזן נאמרו בעת ששוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כאשר במהלך שיחת הטלפון אמר יו"ר הרשות כי "הפלסטינים רוצים שהמשא ומתן המוצע יתבסס על 'לגיטימציה בינלאומית' וייעשה בהשתתפות מדינות אחרות".

"אבו מאזן עדכן את פוטין בהתפתחויות הפוליטיות האחרונות, במיוחד בכל מה שנוגע לתוכנית הסיפוח של הממשל ישראלי, שאינה מקובלת כלל על ידי הפלסטינים, מדינות ערב ורוב הקהילה הבינלאומית", נמסר מהסוכנות הפלסטינית.

אבו מאון. צילום: רויטרס
אבו מאון. צילום: רויטרס

עוד מסרה הסוכנות כי אבו מאזן הביע הערכה לכך שרוסיה החליטה לדחות את התכנית הישראלית להחלת ריבונות על חלקים ביהודה ושומרון, ואמר לנשיא פוטין כי הוא מודה לרוסיה על "תמיכתה בזכותם של הפלסטינים לעצמאות וחירות".

בנוסף הוא גם תדרך את פוטין על המאמצים הפלסטינים במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה, וברך אותו על ניצחונו בהצבעה שנערכה ברוסיה בנושא התיקונים החוקתיים במדינה, שמאפשר לו לכהן בתקפידו כנשיא רוסיה עד 2036.