שר החוץ, גבי אשכנזי (כחול לבן), התייחס הערב (רביעי) בראיון ל"שש עם עודד בן עמי" להצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לניגוד עניינים של שופטים, שנדחתה היום בכנסת.

"אזרחי ישראל היו צריכים לחזות במחזה המביש הזה, זה לא מה שהיה צריך לעסוק בו היום. אתמול הייתי בבאר שבע, ראיתי אנשים עם בטן מלאה וכיס ריק, שרוצים לדעת איך הם גומרים את החודש. אנחנו הצטרפנו לממשלת האחדות בדיוק בשביל הדברים האלה, כל רגע שלא עוסקים בזה הוא בזבוז זמן. מה שאזרחי ישראל רואים זה שבמקום לעסוק במובטלים, עוסקים בשופטים. אבל משזה עלה, לא יכולנו לעמוד מהצד. אחד הדגלים הכי חשובים שלנו זה לשמור על הדמוקרטיה, ויש דגלים אדומים. לא ניתן לפגוע בשלטון החוק", אמר אשכנזי.

"חברי הליכוד היו צריכים לעמוד בהסכם הקואליציוני ולא להעלות את זה להצבעה. אני שמח שחלקם התעשתו בזמן ולא באו להצביע, כולל ראש הממשלה. הדבר הזה באמת מקומם. גם אנחנו לא תמיד יוצאים כשכל תאוותנו בידינו, זו המשמעות של ממשלת אחדות. אנחנו לא רוצים בחירות. אנחנו רוצים לעבוד למען אזרחי ישראל. בתום הבחירות האחרונות עמדנו בפני שתי ברירות: בחירות וממשלת חירום. חשבנו שלא נכון ללכת לבחירות, נכנסו לממשלה ושילמנו מחיר פוליטי כבד. מה שאזרחי ישראל צריכים לראות זה ממשלה אחראית שמשדרת יציבות ותקווה. אני מאמין בציבור", הוסיף.

כשנשאל על הביקורות המופנית כלפי הממשלה והטיפול שלה במשבר הקורונה, השיב: "צריך לטפל בבריאות הציבור ובקיום הציבור, במחלה ובכלכלה. את האוכלוסיה בסיכון צריך לשמור מכל משמר. הדבר השני הוא ביטול האירועים, לא יודע אם היית בחתונה או בר מצווה, אי אפשר לשמור שם על ריחוק. הדבר השלישי הוא אכיפה והסברה, והרביעי - להתארגן אחרת. קבינט הקורונה יגבש מדיניות ואסטרטגיה, משרד הבריאות יהיה הרגולטור ומשרד הביטחון יהיה האופרטור. יש לנו מערכת חירום יוצאת דופן. רק פיקוד העורף יודע לדבר עם כל האוכלוסיה. צריך לרתום את היכולת של מערכת הביטחון".

"אנחנו רצינו לעשות מינוי מקצועי במשרד הבריאות אבל הוא לא הגיע לידינו. יש לי אמון מלא ביולי אדלשטיין ובמנכ"ל החדש, אבל זה מעבר ליכולתם, זה משבר לאומי. בצד הגזרות המוצדקות, אנחנו לא מטפלים באנשים. צריך לתת רשתות ביטחון ארוכות טווח לאנשים, אי אפשר לעשות תוכנית כל חודש. ברור שיש אנשים שלא יחזרו למקומות שהם היו בהם קודם. צריך לתת חבילת פיצויים משמעותית לכל הענפים שסגרנו", המשיך.

כשנשאל על מצבה העגום של מפלגתו בסקרי המנדטים האחרונים, ענה: "אנחנו במגמת עלייה בסקרים. ראינו הרבה סקרים, מה שקובע זה מה שנעשה. אני שלם עם ההחלטה להצטרף לממשלה, אנחנו עם יד על ההגה ורגל על הברקס. אנחנו הרבה יותר משפיעים מאשר אם היינו יושבים בטריבונה ומצייצים בטוויטר. משם לא משפיעים".