מאות אלפי עצמאים ובעלי עסקים עדיין ממתינים לתוכנית הסיוע הכלכלית שהבטיחו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כ"ץ. 
התוכנית, שצפויה להתפרסם בימים הקרובים, תכלול כנראה הארכת דמי אבטלה לשכירים עד יוני 2021, מענק לעצמאים בגובה של 15 אלף שקל, הקפאת משכנתאות והגדלת הלוואות בערבות המדינה ב־23 מיליארד שקל. בשבת מתוכננת בתל אביב הפגנה גדולה שמאחדת את הארגונים הפועלים בשם העובדים והעסקים.

נוכח המשך העלייה בהיקפי התחלואה בנגיף הקורונה, שיגר אתמול ראש המל"ל מאיר בן שבת מכתב לכל שרי הממשלה, שבו ביקש לגבש המלצות לצעדים נוספים למניעת התקהלויות. "תכלית מאמצינו היא להביא להכלת המגיפה, באופן שיאפשר פעילות מרבית של המשק והמרחב הציבורי ומענה הולם לאתגרי הבריאות", כתב בן שבת.

לדבריו, היעד שחייבים להשיג הוא הורדת מספר הנדבקים ביום אל מתחת ל־100 ושימור רמה זו לאורך זמן, גם לאחר שיוסרו ההגבלות. "לשם כך החליטה הממשלה על שורה של צעדים שמטרתם להפחית התקהלויות במחיר כלכלי מינימלי, אך ייתכן שלא יהיה די בצעדים האלה כדי להגיע ליעד המבוקש", אמר.

בתוך כך, בכיר בממשלה טען בשיחה עם "מעריב" כי "הצעדים לצמצום ההתקהלויות הגיעו באיחור". לדבריו, "כל עוד הנתונים של כמות המונשמים והחולים הקשים היו נמוכים יחסית, בממשלה התייחסו למצב בשאננות מסוימת. רק בימים האחרונים, כשהעקומה זינקה, התעוררנו".

בנוסף, נתן אשל, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, האשים אתמול את אזרחי המדינה בגל התחלואה השני ובהגבלות המחודשות על המשק. ״לא החור גנב, העכבר גנב. אחוז גבוה של הציבור שלא נשמע להוראות, שלא חובש מסיכה, שחוגג במועדונים ועל הגגות, בים ובמקומות ציבוריים אחרים אשם במצב, ולא הממשלה שרצתה לעזור לבעלי עסקים שלא נשמעו לכללים", כתב אשל ועורר ביקורת בציבור ובחוגים הפוליטיים.  מטעמו של נתניהו נמסר: "הדברים שאמר נתן אשל הם על דעתו בלבד ואינם מקובלים על ראש הממשלה".