על אף שדווח כי שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע היום (ראשון) לכל פקידי משרדו לעצור את כל דיוני התקציב, עד שיוכרע אם הוא יהיה חד או דו שנתי, הוא מכחיש ומסר כי "המדיניות ברורה וחד משמעית: יש להעביר תקציב וחוק הסדרים ורפורמות לשנת 2020 לאלתר, כדי לאפשר למשק לחזור לפעילות ולצמיחה, במקביל לתוכנית הסיוע לשכירים ועצמאים נפגעי הקורונה. משרד האוצר ערוך באופן מיידי להניח את התקציב בפני הממשלה". הדברים האלה מגיעים על רקע המחלוקת בין הליכוד לכחול לבן בנושא.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן (יהדות התורה) נפגש היום (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו. בהודעת השר נמסר כי הוא "ביקש לפגוש את רה”מ באופן דחוף לאור התנהלות הממשלה בקורונה כלפי המגזר החרדי, בקביעת הגבלות תנועה בערים ובשכונות חרדיות בלבד, ובגין טענות קשות להתנהגות בררנית ומפלה של משטרת ישראל כלפי מפגינים חרדים תוך שימוש באלימות, לעומת  מפגינים אחרים".

יעקב ליצמן. צילום: פול אמיל סלמן
יעקב ליצמן. צילום: פול אמיל סלמן

בתוך כך, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת אמר בראיון בערוץ הכנסת כי "נכון להיום להעביר תקציב דו שנתי". הוא התייחס גם לאלימות השוטרים כלפי המגזר החרדי: "אני אמרתי לשוטרים, אל תתלהבו מההנחיות של המפקדים שלכם, כי מחר אחרי הקורונה תוקם ועדת חקירה ואתם תמצאו את עצמכם בודדים".

מוקדם יותר היום, סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה) מתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה, ואמר בראיון ב"כאן ב" כי היא "רומסת את הציבור החרדי". הוא הוסיף: "אף אחד לא מבין למה הציבור החרדי יושב סגור ומסוגר, כאשר עשרות אלפים אנשים מפגינים בחוץ בדבוקה אחת. לצערי הממשלה רומסת את הציבור החרדי". לדבריו, הם צפויים לשאול את גדולי הדור מה לעשות בנושא.

"אני מבקש מהמשטרה שלא תעז להכנס לשכונה חרדית, אם היא לא יודעת לפזר הפגנה של עשרת אלף איש בתל אביב", הוסיף, "החרדים מאבדים אמון בממשלה שלהם". עוד אמר סגן השר: "הממשלה צריכה להסביר מדוע היא עושה סגרים על ערים החרדיות ועל מקומות אחרים, איזורים חילונים הם לא עושים. יש איזורים חרדים שיש עליהם סגרים ואין שם חולים מאומתים".

כזכור, בשבוע שעבר תקף יו"ר ש"ס אריה דרעי את נתניהו בשיחת ועידה שנערכה לקראת ההצבעה במליאת הכנסת על הקמת ועדת חקירה לשופטי בית המשפט העליון. דרעי אף ניתק את השיחה בפניו. במהלך השיחה הזכיר דרעי לנתניהו כי "יש לנו מיליון מובטלים" וטען שבעקבות בקשת נתניהו לתמוך בהקמת ועדת החקירה "אתה פוגע באמון שלנו מול כחול לבן". הוא הוסיף: "תגיד מפורשות שאתה רוצה בחירות בתקופה כל כך קשה", ולאחר מכן ניתק את הטלפון.