בפעם השנייה בתוך יומיים פירקו הבוקר (שני) פקחים של עיריית ירושלים את מאהל המחאה שהוקם מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים. במטה המחאה דיווחו על פצועים והחרמת רכוש רב, תוך הפעלת כוח רב נגדם.

בדף הרשמי של ארגון Crime Minister נכתב: "בשעה 05.50 פשטה משטרת ישראל על מאהל המחאה בבלפור. ציוד מחנה לציוד אישי נגנב והושמד. פצועים במקום. אמבולנס של מגן דוד לקטנוע של איחוד הצלה במקום. באו, בזזו וברחו. הפוגרום בוצע ע"י קבוצת שוטרים ואנשי יס"מ, חמושים בנשק אוטומטי עם מחסניות בהכנס. שניים מתוך 30 המוחים שלנו במקום בדרכם למשטרת מוריה להגיש תלונה. עו"ד גונן בן יצחק יטפל משפטית מיד".

כוחות מד''א בבלפור (צילום: מחאת בלפור)
כוחות מד''א בבלפור (צילום: מחאת בלפור)
פירוק מאהל המחאה (צילום: מחאת בלפור)
פירוק מאהל המחאה (צילום: מחאת בלפור)

מדוברות עיריית ירושלים נמסר: "לאחר פינוי המאחז ברחוב בלפור אמש, שבו המפגינים והקימו אותו מחדש. לכן הבוקר, שוב, פונה משם הציוד שהוצב ללא היתר ופגע בסדר הציבורי, ע"י אגף האכיפה של עיריית ירושלים ומשטרת ישראל. יצוין כי כל טענה בדבר שימוש באלימות ע"י אנשי אגף האכיפה כנגד המפגינים, ופגיעה באדם, נבחנה ונמצאה שקרית ומשוללת כל יסוד".

התנועה לאיכות השלטון מסרה: "התנהלות משטרת ישראל ופקחי עיריית ירושלים אלימה, בוטה ומיותרת. משה ליאון, דורון ידיד ומוטי כהן, עליכם לזכור שתפקידכם הוא לשרת את האזרחים ולאפשר מחאה לגיטימית, ולא את משפחתו של הנאשם בפלילים. התנועה מעודדת את חבריה להשתתף במחאות לשמירה על איכות השלטון וטוהר המידות. יו"ר התנועה, ד"ר עו"ד אליעד שרגא, התקשר הבוקר לאמיר השכל על מנת להציע לו סיוע משפטי ככל שיידרש".

מפגינים מחוץ למעון רה''מ (צילום: מחאת בלפור)
מפגינים מחוץ למעון רה''מ (צילום: מחאת בלפור)

אתמול, כאמור, הסירו פקחים שלטים שנתלו בבלפור. ח"כ משה יעלון (יש עתיד-תל"ם) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "השר לביטחון נתניהו שיסה שוב את שוטרי ירושלים ופקחיה כנגד גיבורי מחאת בלפור. בכוח, באלימות, בהפחדה, מבלי להציג צו כחוק ובהשתוללות שגרמה לפציעת אזרחים ולהרס ציוד, מנסה נתניהו לדכא את המחאה ולבצר את הדיקטטורה. זה לא יעזור לו".