"חזרנו לתיקו": הפרשנים הוותיקים אמנון אברמוביץ' ורביב דרוקר התייחסו הבוקר (שני) בגלי צה"ל למשבר התקציב ולתוצאות הסקרים האחרונים המצביעים על ירידה משמעותית במספר המנדטים של הליכוד. בהתייחס לכך הסביר דרוקר כי "קריאה מעמיקה של הסקר האחרון מראה שהגושים חזרו למצב שבו אף אחד לא יכול להקים ממשלה".

"התקציב הוא מטען צד פוליטי", הסביר אברמוביץ' בפתח דבריו. "פתאום נמצא טריק שמאפשר לשאת את האקדח של פירוק הממשלה באמצעות תקציב לחודשים אחדים. יש פה מטרה, ולכולם היא ברורה. אם רוצים ללכת לבחירות במרץ 2021 אתה מעביר תקציב עד אז, ואז הממשלה מתפרקת". 

"יש לנו מצב של שבוע שני של שביתת העובדים הסוציאליים, והאחיות עומדות להתחיל בשביתה", הוסיף העיתונאי הוותיק. "אין צל של ספק שהטיפול במשבר הקורונה מבחינה בריאותית היה מביך ומבחינה כלכלית היה מחפיר. השאלה היא האם כל המשבר הזה היה מיוצר או מיוחצ"ן". 

תהיה רוטציה ב-2021?
"בין שתי נקודות עובר קו ישר אחד. בנימין נתניהו הקים ממשלה וחותר, חתר ויחתור לדבר אחד - לייצר ממשלת חסינות ולסרס את בית המשפט העליון כדי לחמוק ממשפט. אני אומר לזכותו במירכאות שהוא יודע מה הוא רוצה. לעומת זאת, שותפיו וגנץ בראשם התפרקו מנשקם ונכנסו לממשלה באופן שאסור היה להם להיכנס. הם היו חייבים להעביר תיקון לחוק הכנסת ולמנוע מנתניהו לכהן פעם נוספת. האקדח בידי נתניהו, כשהוא ירצה לפרק את הממשלה הוא יפרק. הקורונה הבריאותית לא כל כך מעניינת אותו". 

דרוקר, לעומת זאת, נשאל על תוצאות הסקרים האחרונים, ואמר: "יש הרבה מנדטים שלא סופרים אותם כי הם אומרים 'לא יודע'. השיעור של ה'לא יודע' שהצביעו כחול לבן והעבודה הוא הרבה יותר גבוה מאלו שהצביעו ימין. ברור לך למי הם לא יצביעו - הם לא יצביעו לאף אחד שתומך בנתניהו. כלומר, קריאה מעמיקה של הסקר האחרון מראה שהגושים חזרו למצב שבו אף אחד לא יכול להקים ממשלה, לאותו תיקו".