ברקע המתיחות בקואליציה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שני) עם ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי ויעקוב ליצמן, ודן עמם בהגבלות בשכונות החרדיות. בפגישות השתתפו גם שר הבריאות, יולי אדלשטיין, והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "ביקשתי להיפגש כאן כדי לשמוע אתכם וכדי שנוכל לענות על המצוקה, אני יודע שהיא אמיתית והיא נוגעת ללבנו. אנחנו רוצים לעזור, אף אחד לא רוצה להתנכל, ההפך הוא הנכון, ואני פתוח לשמוע".

שר הפנים אריה דרעי אמר כי "מתנהלת אכיפת אפליה נגד הציבור החרדי, אני קורא לרה"מ ולשר לביטחון פנים לפעול לאכיפה שווה". לדבריו, "היד הקלה נגד החרדים חייבת להיפסק".

אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אורי מקלב (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

סגן השר אורי מקלב, לעומת זאת, תקף את רה"מ והזהיר מאובדן תמיכת הציבור החרדי בו: "הציבור שלנו תמך בך, מוקיר טובה ולא מקבל את ההתקפות בתקשורת כנגדך, אך כעת איבדנו את זה ואף מאשימים אותנו בשותפות איתך. לציבור החרדי יש זיכרון ארוך וכעת מצפים לפעולה והתערבות שלך, למעשים ולא לדיבורים".

"לצערנו אין שקיפות והציבור לא יודע מה קורה, יש תהיות על הסגר עצמו, המערכת לא עושה את מה שצריך, לא מפנה למלוניות ומבקשים ממנו רק לתרום את חלקו", הוסיף מקלב. "הסגר בבני ברק נצרב בציבור כאילו הקורונה זה רק בציבור החרדי, הסגר הוא פוגעני, סגרו בתי ספר של חינוך מיוחד. השוטר בקצה עושה מה שהוא רוצה, רק אתמול ראינו איך ח"כ אייכלר מעוכב על ידי שוטר, אם חבר כנסת מעוכב מה קורה לאזרח שצריך לצאת לעבודה חיונית?".

לדבריו, "הציבור החרדי ניזוק הכי הרבה מהקורונה, מעסיקים מרשים לעצמם לא להחזיר עובדים חרדים מחל"ת - רואים את זה בנתונים. זה פוגע במישור החברתי הכלכלי והתדמיתי, אנשים עומדים בתור ולא מקבלים שירות כי הם חרדים וחוששים שהם מאזורי הסגר, למרות שזה לא נכון".