ח"כ עידן רול (יש עתיד-תל"ם) צייץ הבוקר בטוויטר ציוץ ממנו משתמע כי הוא קורא לאזרחי ישראל לא לציית לסגר מלא, אם זה יוטל בקרוב: "הממשלה הזו הפרה את החוזה הכי בסיסי מול הציבור. זה שמחייב אותה להגן עלינו בעת משבר. בנוסף, ההחלטות שלה לא מבוססות על נתונים ונגועות בשיקולים פוליטיים. לכן אין לה לגיטימציה להורות על סגר מלא והציבור לא צריך לציית".

הציוץ עורר ביקורת על רול מהצד הימני של המפה הפוליטית. יו"ר הקואליציה, מיקי זוהר (ליכוד), צייץ: "הנה לכם קריאה למרד מטעם ח״כ מרשימתו של יאיר לפיד (שבגל הראשון עוד הציע לציבור להפר את ההנחיות). עכשיו זה ברור: יצא המרצע מן השק, אנשי ״יש עתיד״ ויאיר לפיד יעשו הכל, כולל קריאה למרד שיהפוך את מדינת ישראל לאנרכיה רק כדי לפגוע בהמשך כהונת הימין, הליכוד וראש הממשלה נתניהו. אנרכיסטים".

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) אמר: "‏כמו ראש מפלגתך, תמשיך לתת לגיטימציה לסיכון חיי אדם ולאנרכיזם. לא בטוח שהחסינות שלך תחזיק מול ההפקרות שאתה מעודד. חיי אדם מוטלים כאן על הכף. בושה!".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט, צייץ: "אני קורא ליו״ר יש עתיד יאיר לפיד להתנער מדברים אלו. זו קריאה לאנרכיה, וככה מפרקים את המדינה ואת מוסדותיה. הדרך למהומות וביזה קצרה מאד. יש לי ביקורת חריפה מאד על מחדלי הממשלה, ואני לא מהסס להציג אותה. אך זו הממשלה הנבחרת. אין לנו משטרה אחרת וצה״ל אחר. ביקורת-כן. אנרכיה-לא".

גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הגיב בציוץ בטוויטר לדבריו של רול: "ההתמודדות עם מגפת הקורונה היא מאבק של כולנו, יחד. קריאות לאי ציות אזרחי פוגעות ביסודות, היהודיים והדמוקרטיים, עליהם ובזכותם הוקמה מדינתנו. עקרונות המבטיחים את שלומנו, ואת שלום הציבור כולו, במיוחד ברגעי משבר. מנהיגים - אופוזיציה כקואליציה, אנא, הזהרו בדבריכם".

בתוך כך, יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, סייר בלוד ונפגש עם ראש העיר, יאיר רביבו, אשר הביע הבוקר התנגדות להטלת סגר. "סיימתי עכשיו סיור עבודה בעיר לוד, ובמרכז השליטה עם ראש העיר יאיר רביבו. במקום להטיל סגר חונק על אלפי אנשים בשכונה ולמנוע מהם לצאת לעבודה ולהתפרנס, צריך להוציא את עשרות הנדבקים מהשכונה ותעבירו למלוניות. תשמעו נתון מדהים: בלוד יש 397 נשאים פעילים, ומשרד הבריאות פינה עד כה רק 29 מתוכם! איפה ההגיון לחנוק רבבות אנשים?", כתב בנט.

כזכור, ראש עיריית לוד, יאיר רביבו, שוחח הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ומתח ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה במשבר הקורונה ועל ההחלטה להטיל סגר על חמש שכונות בעיר. רביבו, שנחשב מקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, טען כי "קיימת מגמה של סגירת שכונות בפריפריה החברתית הנמוכה" והצהיר כי לא ישתף פעולה אם יוחלט להטיל סגר נוסף. לדבריו, האשמה בהתנהלות הלקויה נעוצה בממשלת האחדות: "הממשלה לא טובה, גדולה מדי ומסורבלת, לעומת ממשלת המעבר, שהייתה הרבה יותר טובה ומהירה".