המשבר מחריף: עימות לילי בין שתי המפלגות המרכיבות את הקולאיציה, הפעם על רקע הטיפול במשבר הקורונה והממונה האמון עליו. בכיר בליכוד התבטא היום לפנות בוקר (רביעי) וטען כי התנהלותה של מפלגת כחול לבן, והעומד בראשה, בני גנץ, היא "חסרת אחריות ומובילה לסגר מלא". עוד טען אותו גורם כי "ההתנהלות מונעת משיקולים פוליטיים שמכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים. גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל. כיוון שממשלת האחדות מחייבת החלטות בהסכמה בין הליכוד וכחול לבן, הם מטרפדים כל החלטה שלא תואמת את השיקולים הפופוליסטיים שלהם". 

בכחול לבן מיהרו להשיב ופנו ישירות לראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו: "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה״ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות". 

זוהי לא הפעם הראשונה שגורמים בשתי המפלגות מפנים אצבעות מאשימות בצל הטיפול במשבר התפשטות הנגיף. מוקדם יותר החודש, גורמים בסביבת נתניהו האשימו את כחול לבן וטענו: "איכות הטיפול וקבלת ההחלטות ירדו בין הגל הראשון לשני, בשל משיכות חבל פוליטיות מיותרות של כחול לבן. לא נותנים לקברניט לנווט, ועוד פועלים להפריע לו". בכחול לבן מסרו: "לא מוצאים דוגמה להפרעה לטיפול בקורונה, להפך".

הדברים נאמרו על רקע דרמה שהתחוללה בקבינט הקורונה, כאשר נתניהו זעם על שרי כחול לבן ואף איים בפירוק הממשלה והליכה לבחירות. לפי הדיווח ראש הממשלה אמר: ״אני מבין בדיוק מה קורה כאן. עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה זה יוביל רק למקום אחד".

בתגובה לדברים אלו, אמר גנץ כי "אני חושב שבחירות בעת הזו הן דבר רע מאוד למדינה. אני הצטרפתי לממשלה עם מפלגת העבודה על מנת להימנע מבחירות רביעיות. לא שאני חושש מהם, עשיתי שלוש מערכות כאלה, אבל אני חושב שבעת הזו צריך להרחיק את ישראל מבחירות. מה שחשוב זה התמודדות עם הקורונה והכלכלה ולמנוע את השסעים בחברה הישראלית, ואת כל זה לעשות תוך שמירה על הביטחון". 

כמו כן, הדגיש גנץ במספר הזגמנויות כי יש להעביר את הטיפול במשבר למשרד הביטחון, שהוא עומד בראשו. "המדיניות חייבת להיקבע על ידי ראש הממשלה באמצעות המל"ל וביחד עם קבינט הקורונה. הדבר הזה נגזר משני מקומות - הראשון זה משרד הבריאות. אנחנו כמערכת ביטחונית עוזרים לו, והוא זה שקובע את הדברים, כל מה שהצענו זה להשתמש בצה"ל ופיקוד העורף כדי לתת שירות טוב יותר".

עוד הוא הדגיש כי "בסופו של דבר מי שמטפל באזרחים באמת זה הרשויות המקומיות, ומי יודע לעבוד איתם הכי טוב? זה בדיוק פיקוד העורף. אנחנו לא מבקשים אף סמכות, רק משימות ומשימות ביצוע. אנחנו רוצים להיות אופרטור ולא רגולטור, רק רוצים להרחיב את הסיוע ככל שניתן".