ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, המשיך לקרוא הערב (רביעי) בראיון לחדשות 12 להעברת הסמכויות לניהול משבר הקורונה למשרד בראשו הוא עומד.

"מדינת ישראל קרובה מאוד לסגר, הנתונים מאמירים וצריך לפעול בהתאם. אני מבטיח לציבור שלא נלך לסגר אם תהיה אלטרנטיבה אחרת. צריך לקטוע את שרשרת ההדבקה, ובשביל זה צריך שיתוף פעולה בין הדרכה טובה מלמעלה וציות מהאזרחים. אנחנו חושבים שמשרד הבריאות הוא הרגולטור הרפואי המוביל, ומציעים את משרד הביטחון על מנת לתמוך באוכלוסיה. זה מה שעושים בעיתות חירום. אני לא רוצה לחשוב שהסמכויות לא עוברות בגלל שיקול פוליטי. רה"מ ואני משוחחים, לשנינו אכפת מהמדינה באותה מידה ונדאג שזה יעבוד כמו שצריך", אמר גנץ.

כשנשאל על ההאשמות מצד הליכוד לפיו הוא זה שמוביל את המדינה לסגר ופועל משיקולים פוליטיים, השיב: "בניגוד לשיקול פוליטי נכנסתי לממשלה ומנעתי בחירות, השיקול הפוליטי שלי הוא תמיד משני לשיקולי המדינה. אני לא מפעיל שיקול פוליטי בתהליך הזה. רה"מ פועל באופן אישי וישיר, ונמשיך את השיחות בינינו כדי למצוא את האיזון. אנחנו המערכת שהכי יודעת לנהל את המערכות המורכבות במדינה, וחבל לוותר על זה".

כשנשאל על הוויכוח בין כחול לבן והליכוד בסוגיית התקציב השיב: "אני מניח שמשבר הקורונה יימשך ללפחות עד סוף 2021. זה מחייב תוכנית שנתית מורחבת. אנחנו חייבים עוגני יציבות כלכליים ואני מתעקש על זה. המושג "דו שנתי" הוא מטעה כי מדובר בשנה ועוד רבעון. שנת 2020 כבר כמעט מאחורינו. יש לנו גם הסכם שמחייב אותנו. אני עושה הרבה דברים שאני לא מת עליהם בגלל ההסכם, ולכן גם הליכוד יצטרך לעשות דברים שהוא לא מת עליהם. אני חותר ליציבות. מי שייקח אותנו לבחירות יעשה מעשה בלתי אחראי, וזה לא יהיה אני. נתעקש על עקרונותינו ועל ההסכם. אעשה הכל כדי שלא יהיו בחירות, לא בגלל מספר המנדטים של מפלגה X אלא כי באמצע מלחמה לא משחקים בפוליטיקה".

על מצבה העגום של מפלגתו בסקרים אמר גנץ: "סקרים זה דבר חשוב, יש מפלגות שהן פעם ככה ופעם ככה, אני מציע להיות זהירים. אני מאמין שהציבור ידע להוקיר תודה על העבודה שאנחנו עושים, ביחד עם חברינו מהליכוד. בסקרים יש 20 מנדטים שטרם חולקו. נמשיך לעבוד ויהיה בסדר. אני מייצג את גוש כחול לבן על כלל המנדטים שלו, עם העבודה ודרך ארץ. אם יש מושג שנקרא אמינות לאומית אז אהיה ראש הממשלה בנובמבר הבא".

כשנשאל על הוויכוח הפנימי בעם ועל העיכוב בהקמת "קבינט הפיוס" שהובטח עם הקמת הממשלה, אמר: "קבינט הפיוס עוד לא הוקם כי אנחנו עושים דברים יותר דחופים. אני מקווה שנתקדם בזה כי זה מאוד חשוב. אנחנו לא אחד נגד השני אלא אחד עם השני".