תוכנית המענקים החדשה, עליה צפויים להכריז הערב (רביעי) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כ"ץ, עוררה תגובות רבות במערכת הפוליטית.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף את התוכנית: "אני לא מבין למה צריך לתת כסף למשפחות עשירות? למה לא לתת באופן דיפרנציאלי? ולמה לא לתת לפי מספר הילדים? אני כן מבין למה הם מנסים למנוע מלהעביר את זה בחקיקה בכנסת, כי שם יבוא לידי ביטוי עמדת הציבור".

משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ מיכל שיר (הליכוד) אמרה: "יש לאפשר לאזרחים שלא זקוקים למענק לוותר עליו על מנת שהכסף ילך למקומות שזקוקים לו יותר. אני מאמינה שבעם הזה יש אנשים שישמחו לוותר למען האחר".

מיכל שיר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
מיכל שיר (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)

גם השרה אורית פרקש הכהן (כחול לבן) התבטאה נגד התוכנית: "אסור לשפוך ים של כסף (שישה מילארד פנים סמוקות) ללא הבחנה בין עשירים לעניים. זו לא תוכנית. זה פופליזם. רק להמחשה, בכסף הזה יכולנו  לממן כמעט שנה של חינוך חינם לילדי הגיל הרך (מאפס עד שלוש) ולהקל על זוגות צעירים, לעודד תעסוקה או להשקיע במנועי צמיחה אחרים".

אורית פרקש-הכהן (צילום: פלאש 90)
אורית פרקש-הכהן (צילום: פלאש 90)

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כשחיילים משוחררים מראשית הקורונה קיבלו 0 כסף אמיתי וחדש, זה לא הזמן לחלק כסף למי שלא צריך. לא אאפשר למחוק להם את הפיקדון שלהם, העתיד שלהם. נדרוש סיוע מיוחד ואמיתי לעשרות אלפי החיילים שיצאו לשוק בימי קורונה ומתקשים למצוא פרנסה. ידענו לסייע לחיילים בודדים משוחררים, עכשיו לכולם".

שר הכלכלה והתעשייה , עמיר פרץ, כתב בסרקזם כי הוא "מברך את המצטרפים החדשים למחנה הסוציאליסטי": "אכן הכלכלה נעה מלמטה, כמו שעליית שכר המינימום שנלחמנו עלייה הביאה לצמיחה המשמעותית ביותר . עכשיו לפני הכל צריך להרים את אלו שנמצאים למטה בשגרה, ואלו שהצטרפו אליהם בגלל המשבר. קודם כל דמי אבטלה לעצמאיים, עובדים סוציאליים, נכים וקשישים, אחים ואחיות את מה שישאר נחלק בצורה אוניברסלית".

שר העבודה והרווחה, איציק שמולי, צייץ: "עדיף שהמסוקים עם המזומנים יפזרו את הכסף איפה שבאמת צריכים במקום מעל לעננים. 80 אלף בעלי עסקים נותרו בינתיים מחוץ למערך הפיצויים, חסרים תקציבי חירום למתווה הנכים, לילדים בסיכון ולקשישים בודדים, העו״סים שובתים כבר 10 ימים. צריך להנחית את המסוקים על קרקע המציאות לפני שכל אלה מתרסקים".

גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התייחס למענק הקורונה של נתניהו וכ"ץ, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "נתניהו בפאניקה ומנסה לשחד את כלל הציבור. שישה מיליארד צריך לתת למי שבאמת שצריך. שני מיליון שעובדים בשירות הציבורי או בוועדים הגדולים וכן מקבלי פנסיות תקציביות נדיבות - אין טעם לשלם להם. ויש מובטלים, קשישים ונכים, פרילנסרים ועצמאיים שנאבקים על חייהם, וזקוקים ליותר. ככה פשוט".

כחול לבן פרסמה תגובה רשמית: "כל חיזוק כלכלי לאזרחי ישראל מבורך, אך צריך לעגן זאת בתכנית אחראית וארוכת טווח שתבטיח שגם בשנה הבאה פרנסתם וחוסנם ישמר. באשר למענקים - כחול לבן תומכת בהזרמת כסף ישירות לאזרחים, אך יש לעשות זאת בדגש על מי שפרנסתו נפגעה- מובטלים ומשפחות שזקוקות לכך. נדון בכך בהמשך בממשלה".