השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה (הליכוד), תקף בסוף השבוע את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וטען שהוא לא לוקח ברצינות את האיומים על חייו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומשפחתו. "ממכתבך הזחוח עולה כי אינך לוקח ברצינות את פנייתי בנוגע לאיומים הגוברים על חיי ראש הממשלה ובני משפחתו. נדמה כי אתה פועל כמי שיצא לקרב אישי נגד ראש הממשלה, בבחינת 'או אני או הוא', כפי שהדבר בא לידי בטוי בשורה של החלטות", כתב אוחמה ליועמ"ש. הבוקר (ראשון) הוא התייחס לדברים בשיחה גם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

האם אתה מודאג?
"מודאג משני דברים: המאבק הלאומי בנגיף הקורנה לא נלקח ברצינות בציבור. כשאני רואה את התמונות מהמחאות אין שום משמעת. הדאגה השנייה הקריאות למעשה אלימות ההסתות למעשה  רצח מפורשים נגד ראש הממשלה שיא של כל הזמנים לעולם לא ראיתי איומים כאלה. איומים מפורשים בעיקר הרשתות החברתיות. אנשים כותבים שמישהו יהיה יגאל אמיר הבא ויקום וירצח אותו. השוטרים גם חוששים לחייהם. שוטר בתפקיד ממש חשש לחייו. אותם מפגינים מבלפור שאחר כך הולכים וגורמים נזקים לבתי עסק ומסעדות שגם הם סובלים מהמצב הכלכלי  זאת אנרכיה"

"כשאני רואה איך היועץ המשפט לממשלה מטפל במלוא חומרת הדין בכל רמז שנרמז לכיוון פרקליט או פרקליטה ומבצע מעצרים, ראיתי את זה. קיבלתי הודעה מאדם שאמר לרשעים לא יהיה שלום על שי ניצן הוא נעצר, אבל כשאפרים שמיר קורא לחסל את ראש הממשלה לא קרה דבר.

אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
אמיר אוחנה (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

האם אתה מנוע לפעול נגד המסיתים?
"אני לא פועל כי אני לא המשטרה. אבל על פי הנחיית היועץ המשפטי לממשלה, בעבירות של הסתה לאלימות המשטרת חייבת אישור כדי לפעול. זה אבסורד".

השר אוחנה, אתה אומר שאתה דואג לראש הממשלה לחייו שלו ומשפחתו?
"אלמלא היחידה לאבטחת אישים מישהו כבר היה קם ועושה מעשה, אני משוכנע בזה".

יש לך מידע לדברים הללו?
"המידע מצוי אצל השב"כ. פניתי גם לראש השב"כ וביקשתי מימנו להיכנס לתמונה. בהקשר הזה אני אכן מאוד מודאג. המראות האלו זה לא דבר שראינו בעבר. השנאה, עומק השנאה. אתה רואה את השנאה בעיניהם של האנשים, זה דבר שאמור להדאיג כל אחד".

"כל מי שרוצה להחליף את ראש הממשלה אמור לעשות את זה בקלפי. היו שלוש מערכות בחירות, נציגי הציבור החליטו לשים סוף למערכות הללו והגיעו להחלטה של ממשלת אחדות. זה זכה לרוב של חברי הכנסת. זאת דמוקרטיה. הקריאה בהפגנות היא לאנרכיה".

כשאתה משוחח עם ראש הממשלה הוא אומר לך שהוא מוטרד?
"ראש הממשלה מוטרד המצב הלאומי מודאג, מנגיף הקורנה".

אומרים לכם שאתם מנותקים מהעם.
"אנחנו רואים את מקורות ההידבקות, מקבלים באופן יום יומי את הנתונים. הבעיה היא בהסברה. ההחלטות מתקבלות לא בקלות ראש, כל ההחלטות מתקבלות בהשוואה למדינות אחרות. אנחנו חייבים יותר להביא שקיפות".

למה אתם לא קוראים להפגנות תמיכה?
"בתקופה הזאת אני קורא לכולם - ימין, שמאל, עצמאים, שכירים - תמחו בכל מקום - ברשתות, בכלי התקשורת - אבל ההתקהלויות האלו מסוכנות. אם נקיים את ההנחיות עם המסיכות עם הריחוק, נתמודד עם הנגיף".

אתה רואה מזימה לניסיון הפיכה?
"ברור יש מי שרוצה להביא לנפילתו. ניסו בקלפי לא הצליחו, ניסו בבית משפט לא הצליחו. זאת אנרכיה. אהוד ברק משתתף בפעילות הזאת. כשחבר כנסת - השופר של יאיר לפיד - קורא לא לציית לכללים, או כשחבר כנסת אחר מתייחס לשר כמי שמשסה את השוטרים בגיבורי מחאת בלפור זה פוגע לא רק בלגיטימיות של השר, זה פוגע בלגיטימיות של השוטרים וזה מביא לתקיפת שוטרים. אלה שוטרים ששייכים למדינת ישראל, לא שוטרים שיש להם צד פוליטי".

אוחנה שב וטען שמנסים להפיל את ראש הממשלה שלא באמצעים דמוקרטיים. "היו שלוש מערכות בחירות בעלויות אדירות למשק והחלטנו בגלל משבר הקורונה שאנחנו צריכים כולנו להתכנס יחד. היו מלחמות בתולדות המדינה שלנו. כולם התגייסו, כולם מתלכדים, פה במלחמה הזאת יש מי שמנסה לפורר ולשסות ולפלג בינינו".