תומכת במוחים: רעייתו של שר החוץ, חה"כ גבי אשכנזי, שיתפה היום (ראשון) בחשבון הפייסבוק הפרטי שלה פוסט התומך במחאות שנערכו אתמול נגד הממשלה. בפוסט ששיתפה העלתה תמונות מהמחאה שנערה אמש, בצירוף ציטוט תנכ"י: "וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ, ויקצו מפני בני ישראל". 

נראה כי רונית התיישרה עם עמדתו הביקורתית של השר, שמתח במספר הזדמנויות ביקורת חריפה על התנהלות ראש הממשלה במהלך המשבר, בין היתר גם על תכנית המענקים עליה הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו. מאידך, כשנשאל אשכנזי בשבוע שעבר על ההפגנות שנערכו מול המעון בבלפור, התבטא באופן מפויס יותר, וביקר את האלימות שהפגינו חלק מהמשתתפים. "אני חושב חד וחלק שצריך לאפשר הפגנות, זו זכות יסוד בדמוקרטיה, אבל אסור לאפשר אלימות נגד שוטרים ועיתונאים. יש הפגנות גם מול הבית שלי, זה לא נעים אבל זו הדמוקרטיה. אני חושב שרוב המפגינים הם נורמטיביים".

הפוסט שהעלתה רונית אשכנזי  (צילום: רשתות חברתיות)
הפוסט שהעלתה רונית אשכנזי (צילום: רשתות חברתיות)

כזכור, אמש  נערכו אירועי מחאה בגן צ'ארלס קלור בתל אביב וברחובות הסובבים את מעונו של ראש הממשלה בירושלים. אלפי משתתפים הגיעו להשמיע קולם ביחס להתנהלות הממשלה במהלך משבר הקורונה והיחס לעובדים במשק. במהלך האירועים בשני המוקדים המרכזיים נרשמו עימותים אלימים בין שוטרים למפגינים, בין היתר נרשם אירוע בו רוסס גז מדמיע לעבר אחד מהשוטרים שפעלו במקום. בהמשך, המפגינים החלו לחסום את טיילת הרברט סמואל בתל אביב ופנו לכיוון מרכז העיר.