בן כספית ורוני בר און דנו היום (ראשון) במתיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין הממונה על אגף התקציבים, שאול מרידור, ובכירים נוספים באוצר, ברקע הביקורת שנשמעה על תוכנית המענקים שיזם נתניהו. כספית טען כי "אני לא זוכר ראש ממשלה שמצייץ כך על פקידי האוצר. הפקידים צריכים להגיד את דעתם, הם לא קובעים, שר האוצר קובע בסוף", ואילו שר האוצר לשעבר בר און ביקר את התוכנית ואמר: "זו הנהגה מובסת ומתוסכלת שזורקת כסף מההליקופטר, וכל הכלכלנים המובילים אומרים שזאת תוכנית רעה מאוד". 

כזכור, בשבוע שעבר שיתף ראש הממשלה ציוץ של חה"כ שלמה קרעי בו נכתב "פקידים שמנסים לשלוט במדינה נגד נבחרי הציבור זה אנטי דמוקרטי. ראש אגף תקציבים, שאול מרידור, מטרפד כל החלטה של נתניהו להעביר כספים וסיוע לעצמאים ולמובטלים, ומתדרך נגד הממשלה. בשעת משבר ובכלל, אסור לקבל זאת בשום אופן. ניסיון להחיל מדיניות נגד עמדת הממשלה מהווה חתרנות פקידותית". גם בנו יאיר נתניהו שיתף מסרים דומים וצייץ אמש כי "פקידי האוצר 'מחבלים' בהחלטות הממשלה, ולא מעבירים את הכספים לעצמאים ולאזרחים כדי להתסיס את העם". 

כעו"ד ותיק מאוד שהופיע בהרבה משפטים, ודיברת על ההחלטה המאוזנת של השופטת, מה אתה חושב על הטענה של עו"ד שגב שבגלל המסכות אי אפשר לחקור עדים, בעיה לזהות וכו'? 
"עו"ד שגב באמת עו"ד עתיר זכויות, עם הרבה מאוד ניסיון. הבעיה היא עם הקליינט, לא עם עורך הדין. אתה מבין? עו"ד שגב גם בא לבית המשפט עם מיכה ואמר 'יש לי ייפוי כוח לישיבה אחת'. מי שלא יודע צריך להבין, שביהמ"ש בהליכים פליליים, כשעו"ד שם ייפוי כוח, זה לא משחרר אותו מבעיות שכר טרחה. מהייצוג לא משתחררים בגלל טענות שכר טרחה, כי אם הקורונה תימשך עוד 3 שנים אז אי אפשר? אני לא הייתי טוען את זה. הוא פירק לא מעט עדים מעל דוכן העדים, אתה ואני לא היינו רוצים שהוא יחקור אותנו. גם אם היינו מספרים מה קרה היום בין חמש לשש".

לך יש מה להסתיר, לי לא, אל תשכח.
"ברור".

שר אוצר?
"רגע, אני אומר – השופטת אמרה היום 'נגמרו המשחקים', ינואר זה מתחיל ו-3 פעמים בשבוע, בקצב מפרך".

מה הסיכוי שיוטל סגר בדיוק בימים האלה?
"לפני דקה אמרת שאין לך מה להסתיר, כעת אתה מתגלה כבנק הימורים".

שר אוצר, היו מחלוקות, יש מחלוקות עם פקידי אוצר, אבל אני לא זוכר ראש ממשלה שמצייץ על פקידי האוצר, תקן אותי אם אני טועה – הם צריכים להגיד 'הם לא קובעים - אתה קובע'.
"רוני - אגיד לך שני דברים, רבין המנוח המציא את רעיון ה'פוגלים', שהיה קצת יותר מעליב מ'נערי האוצר', רבין היה רוטן כשהיו נותנים לו המלצות שהוא היה מקבל בעל כורחו, המלצות ביטחוניות, כלכליות והכול. אחרי שקרא להם 'פוגלים' הוא קיבל את מה שפוגל אמר לו. הביטוי 'נערי אוצר' הוא מזלזל, מעין אומר 'מי אלה הילדים שילמדו אותנו המבינים הגדולים נתניהו וישראל כ"ץ?, דעתם לא חשובה'. אני מאוד לא אהבתי את זה. מי שבד"כ קורא להם 'נערי אוצר' זה השרים שלא מרוצים".

בסוף יש משבר. הציבור מתוסכל וראש הממשלה מפנה את הכעס לראש אגף תקציבים, בן של אדם מוכר, מה אני אמור לחשוב?
"אתה אמור לחשוב שזו הנהגה מובסת ומתוסכלת, שעושה סוג של פיילוט וזורקת כסף מההליקופטר, ואז כל הכלכלנים המובילים פרט לזוכה פרס נובל אבי שמחון אומרים שזו תוכנית גרועה מאוד. נודע שמרידור התנגד לה ומאשימים את מרידור. אני רוצה להזכיר, מי אבי אבות התקציב הדו שנתי? בנימין נתניהו, תמיד זה היה פוליטי, רק פוליטי אך ורק. למה הוא רוצה היום תקציב חד שנתי רק ל-2020? פתאום הפך את עורו. כשמרידור שאמר צריך תקציב חד שנתי הוא היה היהלום בכתר של הטיעון של ביבי". 

זה בדיוק מה שרציתי להגיד, כשהוא רוצה לשנות את ההסכם הקואליציוני וללכת על תקציב חד שנתי הוא אומר שכל הפקידים תומכים. כשהם מתנגדים לחלוקת ה-6 מיליארד שקלים פתאום זה לא מעניין אותו.