בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, העלה אתמול ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו ביקר שלט חוצות עצמאי שנקב במספר המובטלים והאשים את העומד מאחוריו כי הוא "בעל הון שמאלני מסביון" וכי "מי שפרסם את השלט מביא לסוף המדינה ולשואה שנייה". העומד מאחורי השלט ובעל חברת הפרסום, מאיר אדרי, שוחח הבוקר (שני) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM והעמיד את נתניהו על טעותו: "אני נולדתי ביפו, אבא שלי היה חבר מרכז ליכוד והצבעתי ליכוד כל השנים. הכל שלי, אף אחד לא שילם לי על זה, עבדתי קשה כל החיים שלי". 

שלום, שמעתי שאתה בעל השלט המפורסם עם 855,000 מובטלים באיילון, נכון?
"זה שלושה מסכים ענקיים שעל חלק כתבנו את מספר המובטלים, על חלק את מספר המתים והנדבקים ועל חלק כתבנו 'די', ויש שם תמונה של ביבי וגם של גנץ. אני לא נגד גנץ ולא נגד ביבי. אני בעד, אני בעד המדינה הזאת. מה קרה לנו בעצם? כתב יאיר שאני מסביון או משהו, לא חסר לי כלום, אני חי טוב, הכול טוב. אני לא מסכן, אבל פשוט גמרו את ענף הפרסום, חיסלו אותו. מראיינים מסעדה, וסקטורים אחרים שקשה להם, לא כתבתי שקשה לי. הצבתי את הנתונים שמפורסמים בכל הארץ, מזה לקחת את זה?"

מעבר לזה, הוא יוצר תיאוריה שלמה מאחוריך שאתה קשור לבעלי הון ואתה תביא לפוסט ציונות וכו'.
"זה בדיוק מה שהדליק אותי הבוקר. איך אתה מערב איש עסקים, שהשותפים שלי מאוד מכובדים, שאנחנו הקמנו מסכים באיילון בעשרות מיליוני שקלים כדי להתפרנס, אתה מוביל אותי למקום פוליטי? של עשירים מסביון? איזה עשירים מסביון? אני נולדתי ביפו, הצבעתי ליכוד כל החיים, גר בשיכון דן עם הילדים שלי, לא חסר לי כלום, אף אחד לא שילם לי על זה, הכול שלי. זה שלט שלי, כי ביטלו פרסומים שהיו אמורים לעלות".

אמרת אנחנו?
"אנחנו, אשתי וחמשת ילדיי".

שותף של טדי שגיא?
"טדי שגיא השקיע בחברה שלנו".

זה בסדר גמור.
"אני לא מתנצל על זה".

אנחנו מפרגנים לעשירים, עשית כסף בכיף.
"הוא השקיע בחברה שלנו לפני 3 שנים, ביחד עם משפחת רייכמן ואנחנו עובדים והכול בסדר".

אתה מסביון?
"אני לא מסביון, אני מרמת החייל".

אתה איש ליכוד? הצבעת מחל?
"בבחירות האחרונות לא הצבעתי לליכוד אבל אבא שלי היה חבר ליכוד מאתיים שנה".

היית איש ליכוד?
"אני ימני גם עכשיו, הצבעתי לפני כמה מערכות בחירות בכלל לבנט, והבת שלי לנתניהו".

אתה זז בין ליכוד כחול לבן יש עתיד?
"ממש לא".

אז אתה אומר שאתה איש ימין.
"אני בכלל לא קשור לפוליטיקה, עזבו אותי מהשיט הזה. אני מדבר עם חברים ממשרדי פרסום, אני שומע ש-50% בחל"ת במשרדי פרסום".

אבל יש קורונה, יש מגפה.
"אז למה להגיד שבגלל המגפה אני אנרכיסט מסביון? שטויות".

הציוץ שהעלה יאיר נתניהו (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)
הציוץ שהעלה יאיר נתניהו (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות)

בוא נדבר תכלס, מה אתה רוצה שיעשו?
"אגיד לך מה, יש לי משנה סדורה, יש לי חצי דקה? תעשו ככה – סגר מוחלט לחודש ימים, כל המדינה בבית, בשביל שכל האנשים האלה שחושבים שהם נמצאים לבד מתחת לסירה ששוקעת, המסעדנים, אולמות אירועים, כל אחד חושב שהוא המסכן הכי גדול בארץ, סגור את כולם לחודש, תן 10,000 שקל לכל משפחה למשך 3 חודשים, תקפיאו את כל המשכנתאות, את שכר הדירה, מים, חשמל, הכול. 10,000 שקל למשפחה כדי לחיות, שני מיליון משפחות כפול 10,000 זה יוצא 20 מיליארד שקל לחודש, זה 60 מיליארד שקל ואתה סותם לכולם את הפה".

זה הכול?
"שני מיליון כפול 10,000 זה 20 מיליארד".

כמו בסרטן - לעשות הקרנות. או כריתה.
"ואז אתה מוציא אחר כך, בקנדה כל משפחה קיבלה על 5 ילדים משהו כמו 5,000 דולר לחודש, ישבו בבית ויצאו מהבתים לאט, לאט. אף אחד לא בוכה, פשוט להקפיא, שמתי בפייסבוק תמונה של קרחון ענק, הרי מה רואים? רק למעלה את הפינה".

כולנו כלכלנים ואפידמיולוגיים, אלי וקסמן שמייעץ לרה"מ אמר לפני 3 שבועות שנהיה ב-600 מונשמים היום, ויש 60. זה לא יותר מדי?
"שניכם לא מבינים, אני גם לא מבין. כשהייתה לטבע בעיה, חברת התרופות בין הגדולות ביותר, הביאו מנכ"ל מקצועי ב-20 מיליון דולר לשנה. שים מנכ"ל אחד מקצועי שלא יהיה נתון לסחיטות, שינהל את הקורונה, בלי לחצים, לא של ראש הממשלה ולא של אף אחת מהסיעות. שים עוד מנכ"ל שיטפל באוכלוסייה של 65 ומעלה, מנכ"ל שיש לו סמכויות שאף אחד לא יגע בו".

מתחילת המשבר הזה השמות הם כאלה, אייזנקוט, רוני נומה, אבולעפיה, גבי ברבש, היום קופץ יוסי כהן. הוא לא מצליח להגיע עם שר הבריאות.
"אל תיקח אותי לפוליטיקה".

זה מה שהוא רוצה.
"שימו מנכ"ל מקצועי, שיהיה לו את כל הסמכויות של בית משפט עליון".

ברבש או אבולעפיה?
"אין לי מושג אחי, תן לי למכור פרסום לחברות פרסום".

כמה הפסדת?
"זה לא פשוט".

אתה מפסיד או לא מרוויח?
"תקופה לא פשוטה, הייתה התעוררות מדהימה עד לפני עשרה ימים, ואז פתאום עוד פעם".

אני את הכסף של המענק תרמתי ולא מקבלים כלום בסוף.
"אני מכפיל פי 5 את הכסף שתרמת". 

יאיר נתניהו הבוקר הפך אותך למי שמביא לעם ישראל שואה שניה; פרסמתי בטוויטר שמי שצריך עזרה ושלחו לי, נשארו לי בודדים, להעביר לך?
"יש לעורך שלך את הטלפון שלי, כל פעם שאני נותן אני מקבל הרבה יותר".