יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש אמש עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי ברמאללה, ואמר לו כי הוא מוכן לשוב לשולחן המשא ומתן עם ישראל, כך לפי גורמים פלסטינים בכירים המעורים בפרטים שצוטטו הבוקר (שלישי) ב"א-שרק אל אווסט". 

לפי הדיווח, המנהיג הפלסטיני, שנועד עם שוכרי עם שובו מעמאן, ביקש ממצרים להשתמש בכל האמצעים שעומדים ברשותה על מנת להרתיע את ישראל מתהליך הסיפוח ולסייע בחידוש תהליך המשא ומתן. 

בהודעת משרד החוץ המצרי שפורסמה אתמול נכתב כי שוכרי הביע את תמיכתו בזכויות הפלסטינים. אמש שוחח נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי עם אבו מאזן בטלפון והדגיש כי מצרים מסרבת לכל פתרון חד-צדדי לסכסוך, וכזה הנוגד את החוק הבין לאומי.

שר החוץ המצרי סאמח שוקרי (צילום: מרק ישראל סלם)
שר החוץ המצרי סאמח שוקרי (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, כבר בתחילת החודש אמר יו"ר הרשות הפלסטינית כי הפלסטינים מוכנים לחזור לשולחן המשא ומתן עם ישראל בחסות ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ורוסיה. 

סוכנות הידיעות הרשמית של הרשות הפלסטינית "וואפא" מסרה כי דבריו של אבו מאזן נאמרו בעת ששוחח עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, כאשר במהלך שיחת הטלפון אמר יו"ר הרשות כי "הפלסטינים רוצים שהמשא ומתן המוצע יתבסס על 'לגיטימציה בינלאומית' וייעשה בהשתתפות מדינות אחרות".