"אי אפשר לקבל את המציאות הזו": מחר (רביעי) תעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא אפלייה נגד האוכלוסייה החרדית. ח"כ סמוטריץ' אמר לקראת הדיון, כי לא מדובר בנושא פוליטי של ימין ושמאל. "זה גם לא עניין של דתיים, חילונים וחרדים", הוסיף. "זה עניין של חברה מתוקנת. בחברה אזרחית מתוקנת כשיש ציבור שנרמס, זו בעיה של כולם. זו בעיה של החברה כולה, שלי, שלכם, של הנציגים שלכם, של הממשלה, של כולם", אמר.

סמוטריץ' פנה לחברי הכנסת החרדים: "אחיי, חברי הכנסת החרדים, ביום רביעי תעלה להצבעה הצעה שלי להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא האפליה הקשה כלפי הציבור החרדי סביב משבר הקורונה. אי אפשר לקבל מציאות של אפליה כלפי ציבור מסוים".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ח"כ סמוטריץ' קרא לחברי הכנסת מהסיעות החרדיות לתמוך בהצעתו ו"לדרוש מהקואליציה שאתם ממשיכים להיות חברים בה, לתמוך בהצעה הזו, ויחד נחקור את הנושא לעומק ונפסיק את אפליית החרדים. יחד נפעל בעזרת השם בלי פוליטיקה, ובלי משחקים לתקן את העוול ולוודא שהאפליה הנוראית הזו תיפסק".

בהמשך אמר סמוטריץ' שאם ההצעה תעבור, הוא יעביר את רשות הועדה לחבר כנסת חרדי שיקח את האחריות ואת הקרדיט. "‏אין לי ספק שזה לא נכון שהנציגים החרדיים יתנגדו. הם מבינים, כמו רוב חברי הכנסת, את המושג שליחות ציבורית. לא מאמין שיבגדו בשליחות הזאת בגלל פוליטיקה קטנה. הציבור החרדי מקבל יום יום סטירות לחי. סגרים ללא הסברה, מעצרי שווא ואכיפה בררנית, חרמות על הציבור והתרחקות מכל מי שיש לו חזות חרדית. ‏יש אלימות קשה כלפי הציבור הזה ואני יודע שחברי הכנסת החרדים שומעים כמוני את הזעקה מהשטח. יש פה הזדמנות אמיתית לתיקון. אני מודיע שיהיה הכי ברור בעולם: נעביר יחד את הקמת ועדת החקירה קואליציה ואופוזיציה כאחד. את ראשות הוועדה יקבל אחד מחברי הכנסת החרדים ויגרוף את כל הקרדיט. אני לא אעשה פוליטיקה על כאבם של אזרחי ישראל" אמר. 

במפלגת ש"ס ובמפלגת יהדות התורה אמרו כי מתכוונים להתנגד להצעתו של סמוטריץ'. גורמים בסיעת יהדות התורה אמרו ל"מעריב" לקראת הדיון במליאה, כי "עם כל הכבוד לסמוטריץ', כל עוד הוא וסיעתו הם חלק מהאופוזיציה, אנחנו ביהדות התורה נתנגד להצעותיו, כולל להצעה הנוכחית להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית".

ראובן ריבלין נפגש עם נציגי סיעת ש''ס (צילום: מארק ניימן, לע''מ)
ראובן ריבלין נפגש עם נציגי סיעת ש''ס (צילום: מארק ניימן, לע''מ)

עוד הוסיפו: "בניגוד להטרלות של סמוטריץ', חברי הכנסת של יהדות התורה עובדים לילות כימים לטובת הציבור החרדי. הן במליאה, הן בוועדות הכנסת, והן בממשלה. כנראה שמשעמם לסמוטריץ' באופוזיציה. בעוד שהוא עובד על הכותרות לתקשורת, אנו עובדים למען הציבור". לדברי יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, ההחלטה על אופן ההצבעה של הקואליציה תתקבל קרוב לדיון במליאת הכנסת.