לאחר שהצעת החוק לאיסור על טיפולי המרה עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת, נשא השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם, נאום במליאה ותקף את כחול לבן בחריפות.

"אתם יושבים פה ומרמים אותנו בלי בושה. חוצפה ועזות מצח של כחול לבן. סכמנו שההצעה הזאת לא עולה. אתם שקרנים כמו לפיד. שלוש דקות לפני הצבעה אתם מודיעים לי שאתם מצביעים עם האופוזיציה המקום שלכם שם. זה חוצפה ושקר. ניסנקורן אתה ואני סכמנו. ואתה בא אלי שלוש דקות לפני? אתם לא ישרים לא הגונים ולא ג'נטלמנים. לפחות הייתם מודיעים בבוקר. חוצפה ועזות מצח, לא ראיתי דבר כזה. אתם מובילים לבחירות באופן מלא", אמר אמסלם. ניסנקורן השיב לאמסלם וטען כי ראש הממשלה ידע מראש כי בכוונת כחול לבן להצביע בעד.

"לי קוראים דוד אמסלם. גדלתי בקרית מלאכי. יש לי את הכללים שלי. לנו יש בבסיס חברות יושר והגינות בבסיס. לכם אין דבר כזה. אתה ניסנקורן גרמת לכך שנכשלנו בהצבעה. אם הליכוד היה ערוך ההצבעה היתה עוברת. אנו רואים כאילו אצטלה של דמוקרטיה. תראו את ההפגנות שלכם. אני לא מאמין שיש מדינה אחת בעולם שהיתה מרשה את זה", המשיך.

"קמים 500 אנרכיסטים. יש פה מישהו שמפיק את האירוע. אני מניח שחלקם משאירים את המצרדסים בשער הגיא. אני רוצה לומר לכם שאתם גורמים לאנרכיה במדינת ישראל. אתם מחליטים איזה רחוב סגור לכמה שעות. לכם מותר הכל ועוד אותה שופטת עוד נוזפת בשוטר שעצר את אותו אחד שמתקרא השכל", המשיך.

"זה נתן את האות לאנרכיה. השוטרת נזפה בנו שאנו שומרים על החוק. לכן החוצפה האלימות בעיקר האדנות שלכם. אתם אדוני הארץ אתם חושבים שמותר לכם הכל. אתם באים להפגנות עם לפיד. עוד מעט תבואו עם חיצים. זה לא יאומן. הילדים שלי רואים את זה ומפחדים. רואים אנרכיה ובריונות, זה פשוט מדהים", סיים אמסלם את דבריו.

שר המשפטים ניסנקורן עלה לאחר מכן לנאום והשיב לאמסלם: "רק לעשות סדר. ראש הממשלה ידע על העמדה של כחול לבן כבר לפני כמה שעות. השר דרעי ידע. גפני ידע. יור הקואליציה ידע. אני חשבתי שגם אתה ידוע אבל ליתר ביטחון באתי ואמרתי לך. מעל חצי מהחכים של הליכוד בחרו לא להצביע נגד החוק הזה. אנו חתומים על הסכם שנחתם לפני מספר חודשים ונאמר בו תקציב דו שנתי. הנחיה לעבוד על תקציב חד שנתי בלי תיאום אתנו זה הפרה של הסכם קואליציוני וזה מדבר בעד עצמו.

"מה שקורה במדינת ישראל זה ודאות ויציבות. הדבר הנוסף אם אומרים מתקמדים בקורונה אז מתמקדים בקורונה. אני כל שבוע מתעסק בדברים אחרים שלא קשורים. והדבר האחרון לפני שבועיים עומד פה שר משפטים אומר דעה ובהפתעה ביום יום באים ומגייסם להצבעה כנגד. הגינות צריכה להיות לשני הכיוונים. כחול לבן ובראשה בני גנץ מתנהגת בהגינות".